Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Kolla om mattan på förarsidan är blöt. Är den det så är det säkert den ventil som släpper på vattnet till värmepaketet. Sitter i torpedväggen, där vattenslangarna går in i kupen. Du får ta bort kåpan under ratten och åla in.
Kolla om mattan på förarsidan är blöt. Är den det så är det säkert den ventil som släpper på vattnet till värmepaketet. Sitter i torpedväggen, där vattenslangarna går in i kupen. Du får ta bort kåpan under ratten och åla in.
Provade först något som Q8 sålde, minns ej namnet, gul 8hörnig plastflaska med grynigt innehåll. läckan gick från 1 liter i veckan till någon dl/månaden. Efter ett år ökade läckan (>1 liter i månaden) och provade Biltemas kylarcement (klar vätska i gul flaska), men märkte inte någon förbättring. Blev rekomenderad http://www.barsleaks.se, men bytte topp-packning utan att prova Barsleak och fick helt tätt med ny kylvätska 50/50. Det verkar som om toppen och packning hade anfräts av något i främre högra hörnet, några mm av packningen hade lossnat och tryckts ut.
Jag har provtryckt men hittade inget konstigt. Efter att jag fyllde på för ett tag sedan så har ingen vätska gått åt. Slutsats? Antagligen försvinner det en liiiiiten mängd någonstans och att det är länge sedan jag kollade under huven på nivån. Så det är väl bara att köra.

Där är 2 skruvar med plasthattar.en f&ou[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en &qu[…]

Dålig broms

Min v70 2,4 d5 hsr dålig broms efter hå[…]

Nu är det väl inte själva bär[…]