Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Nån som kan hjälpa mig, har inte fått i gång bilen sen innan jul. Bilen stannade när jag skulle köra ut från en parkering , sen gick han inte i gång. Jag har följt råd och bytt båda pumparna, bränslerelä och säkringar. Pumparna är testade, den gamla pumpen i tanken hade kontakten rostat sönder på. Men jag får ändå inte bränsle ända fram till motorn. När jag fyller i bensin i slangen i motorrummet så startar den men slutar så fort den bensinen tar slut. Börjar bli desperat. Är lite ororlig för att lämna in den då det kan blli dyrt med felsökning på verkstad. Nån pratade om styrenhet, kan detvara ett fel ??
Snälla hjälp oss om ni kan :D
Eftersom bilen startar när du matat i bensin direkt i slangen så misstänker jag att du inte får någon bensin als fram dit?? Kommer ingen bensin ur returen?? Kommer inte bensinen fram till spridarna så är det stopp någonstans på vägen dit kanske bränslefilter? Du har väl tillräckligt med bensin i tanken?? Inget skräp kom i bensinledningarna vid montering av pumparna?? Om skräp kommer in i ledningen så brukar det oftast fastna i ingående anslutning på pumpen under bilen :wink:
nej det kommer ingen bensin till returen, men det var bensin i den när den stannade för oss. En del tror att det kan vara en ispropp men fortfarande efter flera veckor i garage ?

Vi har bytt hela paketet under bilen och i tanken både pump och filter på en gång.
Relä har vi bytt också
En del nämner en styrenhet med är det något nån känner till ?
Om du hör att pumparna går så ska det komma bensin vilket det i ditt fall inte gör, ta bort bränslerelät och bygla mellan 87/1 och 87/2 då ska båda pumparna gå hela tiden och kommer det fortfarande ingen bensin fram till motorn så är felet inte styrenheten :wink:
Kommer inte hända ett skit om man byglar mellan 87/1 och 87/2...
Byglar man däremot mellan 30 och 87/2, så får man pumparna att gå konstant.
Byglar man mellan 30 och 87/1 och 87/2, får man både pumparna att gå, samt att LMM m.m. får spänning.
nu har jag byglat både mellan 87/1 - 87/2 , samt mellan 30 och 87/2 , när jag byglade med det första alternativet hände inget men med det andra gick pumpen i gång men det kom ingen bensin fram. Då tog jag bort slangen på pumpen som går till motorn och den på motorn och blåste från motorhållet och det kom fram bensin då så det är inget stopp i slangen däremellan. Nu ska jag strax prova pumpen utan den slangen och se om den pumpar fram bränsle men måste fixa ett rör så det inte sprutar bränsle överallt.
nåt mer förslag på vad det kan vara :)
Volvo s60 2005 Låg oljenivå

Oljenivågivare som är trasig är en[…]

bakluckan går inte öppna v70 -13

Jag var lite otydlig - jag har gjort likt klippet […]

Volvo car UX

HK i min bil

Bilen tappar inte kompression av att bärgas, […]