Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av llesrof
*pettson* skrev:
torbjorn_75 skrev:
*pettson* skrev:Låt se.. motala kommun gnölade nu över att skolmaten var för dyr se.. hela:3.60kr/ portion kostar den.
Skolmaten i Motala kostar 4710 kr per unge och år.
Dividerar man med antal skoldagar minus skolk, sjukdom etc blir det ca 30 kr / portion.

Små barn är inte så stora i maten.
Vackert framkrattat.. om det nu inte varit så att det vore uträknat på utlämnade portioner.
Det intressanta är den *officiella siffran som nämns till tidningen..* och den siffran som gled ur rektorerna vid informationen. Dom går inte ihop överhuvudtaget.
Officiella siffran är drygt 9kr.. rektorssiffran är 3.60.. fortfarande enligt utlämnade portioner.
Ni får ju ny kommundirektör i Motala och då blir det nog ändring skall du se. Vad jag kört så är han rätt snål. :mrgreen:
av Linqid
Variosboy skrev:Om Svenska Polisen inte hade några vapen alls så kanske statistiken över dödade poliser och brottslingar med för den delen sett mycket bättre ut, det är ju bara att titta på vårat grannland Norge så förstår man att det faktiskt är ett effektivt sätt att spara människoliv!

Hellre lite bortslösade pengar från statskassan än döda människor..

Vill man se motsatsen till Norge kan man korsa Atlanten å titta på våra skjutgalna grannar i väster! Nej, tack så vill jag inte ha det...
Jag tror inte det finns en enda polisman i Sverige, i yttre tjänst, som hade gått med på att lämna ifrån sig sitt tjänstevapen. Fullt naturligt med tanke på hur många stollar det är som bär runt på vapen i dagens läge.

Systemet de har i Norge känns som något hämtat ur en Norgehistoria. Tjänstevapnen ligger inlåsta i bilen, och får endast tas ut på order/med tillstånd av befäl. Var finns logiken? Skulle jag våga mig på att höfta lite skulle jag säga att majoriteten av de tillfällen där svensk polis tvingats använda sitt tjänstevapen inte är planerade, utan i nödvärn. Svårt att se vad för nytta pistolen gör inlåst i bilen då. Den polisman som blev nerskjuten i samband med bankrånet i Norge för några år sedan är nog beredd att hålla med...
Användarvisningsbild
av bjompa
Jävla gnäll om värnplikter, skolmat å norska poliser här.

Mer pengar till polisen, fler poliser, större fordon, värre vapen å framför allt hårdare straff i Sverige skulle ändra en hel del i detta mjäkiga samhälle.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Hårdare straff är jätte-effektivt, kolla på USA där man kan få 2000 års fängelse för att ha snattat ett hubba bubba, där har dom ingen brottslighet heller! 8) :roll: :wink:
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
bjompa skrev:... detta mjäkiga samhälle.
om du tycker det är för mycket gnäll borde du väl föregå med gott exempel och inte börja gnälla själv?

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga i[…]