Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hade problem tidigare med att den inte startade men nu har jag bytt soppapumpen i tanken (den enda som finns på denna bil) så nu startar iaf bilen MEN... den går inte som den ska. men jag kan ta mig till affären och så.

PROBLEMET nu är att jag inte kan gasa så hårt på en gång utan att den "böööar" men gasar jag hemskt lite åt gången så får jag upp den i varv men knappt upp till varvstoppet.

Jag har en fundering på att det kanske kan vara kläm på ledingen någonstans så att den inte får fullt med soppa som den ska.. Och när jag skruvar lös utgående slang från pumpen/armaturen så är det ett litet tryck där, ska det verkligen vara så? Jag hade inget tryck alls när jag skruvade bort slangen från pumpen/armaturen på min andra volvo (GLT 16v -89)
Knip igen returslangen med en polygrip och testa om bilen går bättre, gör den det så har du troligen felande BTR som håller för lågt tryck... Har du möjlighet att kunna mäta bränsletrycket som så är det naturligtvis enklare :-)-)
Efter att ha kollat kamremmen och soppa filtret (och köpte ett nytt trots brist på bra ekonomi) så gick det inge bra. Då kom jag och min chef fram till att kolla soppatrycket framme vid motorn.. Och det trycket var kasst (Jävla Regina systems fan med bara tankpumpen) Efter lite funderingar, tester (chefen klämde returen vid motorn) och diskutioner så kom jag fram till att jag skulle ta den andra pumpen (som satt under bilen på min GLT 16v -89) och sätta nånstans på ledningen och min chef sa "Nä, var inte där och koppla själv och greja nu" Men jag satte den bak vid tanken utanför och kopplade på samma ström som tankpumpen och TADAAA!! Det var bara dåligt tryck TROTS rätt tankpump..

Alltså, det var bara kasst soppatryck och nu är det löst lite tattaraktigt, men det går. haha

Tack alla för hjälpen ändå. :)
Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]

Hej, jag har en xc60 T8 2023 . Mitt problem ä[…]

Bromsar på S60

Dessutom bromsar bilen bara bak om du har (anv&aum[…]