Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvodiesel
Som rubriken lyder så har jag startproblem på min 740. Två lampor lyser i mätarhuset ( bara batteri och oljelampa lyser när jag vrider på tändningen). när jag vrider på nyckeln klickar det bara i nått relä. men när jag startar den med en skruvmejsel på startmotorn så startar den hur fint som hellst. tacksam om någon kan komma med nått förslag på felet.
Användarvisningsbild
av emwtur
1 tjuvlarm med startspärr som lagt av
2 kontaktsatsen i startlåset
/emwtur
av mart1njanz0n
volvodiesel skrev:Som rubriken lyder så har jag startproblem på min 740. Två lampor lyser i mätarhuset ( bara batteri och oljelampa lyser när jag vrider på tändningen). när jag vrider på nyckeln klickar det bara i nått relä. men när jag startar den med en skruvmejsel på startmotorn så startar den hur fint som hellst. tacksam om någon kan komma med nått förslag på felet.

hur menar du att du startar med en skruvmejsel på startmotorn ?
hur gör du då ?
har ett liknade fel ,
Användarvisningsbild
av JovEN
Man lägger en mejsel eller annat metallobjekt som leder ström mellan pluspolen på startmotorn och en liten flatstiftskontakt på startmotorn strax under om jag inte minns fel. Min var ungefär så när jag hade jordfel då flätan hade gått av.
av wexe
Hade samma fel på min 740 då tog jag bort jordpunkten bakom höger framlykta och rengjorde alla kontakt ytor sen funkade det igen ;;S

Hej Bilen visar orange varning för lå[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]

Ladd problem Volvo 760

Kolla över generatorns och batteriets jordpun[…]

Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]