Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Räcker att plocka bort handbromsbackarna och ett par slag med en hammare. Det bästa är att pressa i den nya, en stor rörtång och en hylsa eller rörbit borde funka. Ska du dra i den med muttern så se till att den går lätt i gängorna och kladda på lite fett. I gängorna, inte där den sitter i drivaxeln.
Har haft ett samma problem på min 745. fick en 2a på de på bes.
hörde mig för på volvo hur jag skulle gå tillväga när jag köpte än ny bult. eftersom jag inte har en press maskin så sa han att de skulle gå om man satte in den nya lite grann bara så att den kommer i spårena. sen att man sätter ditt muttern och skruvar dit den då kom den på plats,men inte riktigt helt inne. så då bytte jag bara mutter. jah hade en (heltäkt). Sen så vart de vinter och var dags att byta till vinter däck då använde jag mig av en mutterdragare. och då kom den på plats. :D
du behöver inte ta av handbromsbackarna. knacka ur den gamal och dra i den nya med muttern när du sätter på hjulet. kolla så att den nya bulten blir lika lång som de gamla, då vet du att den är ända inne.
emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]

Ladd problem Volvo 760

Kolla över generatorns och batteriets jordpun[…]

Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]

Hej, jag har en xc60 T8 2023 . Mitt problem ä[…]