Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fred
Det är bara att låta honom försöka anlita en advokat då...jag tror inte det finns en chans i världen att en advokat ska kunna bevisa att felet uppstått efter att du köpte bilen, speciellt när det finns så många exempel på regulatorer som givit upp efter ett antal mil. Enligt konsumentköplagen:
Sexmånadersregeln

För att säljaren ska ansvara för felet på varan krävs att felet är ursprungligt, det vill säga att det fanns redan när du köpte varan eller när den levererades till dig. Fel som visar sig inom sex månader anses alltid vara ursprungliga fel, som säljaren ska åtgärda utan kostnad för dig.
Jag tror inte att någon advokat känner sig manad att utmana den regeln...de tar ogärna fall som är dödfödda.

Jag skrev in ordet "tvist" på Konsumentverkets sökfunktion och fick upp 105 träffar, gissa vilken som kom upp först! :D Tvist med bilhandlare!!! :twisted:

Läsvärt för dig Kristoffer...
Tack fred, men jag har redan läst det jag skrev även ett mail till Säljaren där jag hänvisade till just den text du klippte in.

Ja om fallet är så självklart som ARN säger så tror inte jag heller att en Advokat känner sig manat att ta upp det.

men jag tänker inte backa jag är enveten som F**N när det gäller sånnahär saker
av Fred
Om säljaren läst det du citerade i ditt mail så är han ju dummare än tåget om han fortfarande bråkar! :lol:

Bra att du är enveten, man ska inte låta sig köras över av samvetslösa handlare som inte följer de lagar och regler vi har!
Hej på er alla det verkade vara givaren som det var fel på nu är den bytt och bilen startade bra när jag åkte ifrån volvo. det stora testet kommer imorgon när jag ska till jobbet. hoppas hoppas att startproblemet är avhjälpt.

allt ligger i serie och tryckgivaren i tanken var paj på min den slöt sig aldrig utan det höga trycket låg konstant på. vilket resulterade i att när jag gjorde trycktestet så blev det som fred sa gasregulatorbyte men bevisligen så ger defekt tryckgivare samma symptom tom defekt membran i gasregulatorn
av Fred
Jag håller tummarna för dig Kristoffer! :D Om felet är helt avhjälpt nu så måste jag revidera mina tankar om regulatorn och läcktestet för den, för då är det uppenbarligen något fel i mina tankegångar. 8)
Användarvisningsbild
av Driver64
Jag hänger inte riktigt med här... Var det verkligen tryckgivaren i stora gastanken som byttes? Jag tycker det låter mer som om det var en ventil på en av gastankarna som inte ville stänga sig och som nu har bytts ut.
Driver64 skrev:Jag hänger inte riktigt med här... Var det verkligen tryckgivaren i stora gastanken som byttes? Jag tycker det låter mer som om det var en ventil på en av gastankarna som inte ville stänga sig och som nu har bytts ut.
Ja du det är den som stängs när man rycker säkring nr 29 bakom under ratten, exakt vad den heter vet jag ej men det var en stor klump. och det blev tyvärr inte bättre med bytet lika svårstartad så nu blir de byte av gasregulatorn :( billigt värre för jobbet dom utförde igår gick på 8631:- (billigt bara givaren gick på 4200:-)

Sen tillkommer gasregulatorn på det 11000:- :( om det nu räcker med bara det.
Användarvisningsbild
av Martinmat
kristofferz80 skrev:
Driver64 skrev:Jag hänger inte riktigt med här... Var det verkligen tryckgivaren i stora gastanken som byttes? Jag tycker det låter mer som om det var en ventil på en av gastankarna som inte ville stänga sig och som nu har bytts ut.
Ja du det är den som stängs när man rycker säkring nr 29 bakom under ratten, exakt vad den heter vet jag ej men det var en stor klump. och det blev tyvärr inte bättre med bytet lika svårstartad så nu blir de byte av gasregulatorn :( billigt värre för jobbet dom utförde igår gick på 8631:- (billigt bara givaren gick på 4200:-)

Sen tillkommer gasregulatorn på det 11000:- :( om det nu räcker med bara det.
trist, några framgångar med att få bilfirman att ta kostnaden?
martin inte en chans han tänker inte stå för något så jag blir ruinerad in på bara skinnet :( får ta fighten sen med honom vi ARN ska skicka in alla papper till ARN under morgondagen och skriva att bilen åker in och ut på verkstad och fortfarande inte är åtgärdad så jag ska ha extra ersättning, för krånglar han med mig så krånglar jag tillbaka till tusen (på ett trevlig sätt)
av Fred
Självklart ska du sätta hårt mot hårt! Det skulle förvåna mig otroligt mycket om du inte vinner hos ARN. Nu är det ju så att handlaren inte måste följa ARN, de har inga befogenheter att tvinga, men då blir nästa steg Sverker på PLUS-redaktionen! Det brukar ju ha en väldigt positiv effekt på struliga handlare! :twisted:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Identifiering Volvofälg

Min hade också det mesta man kunde ha utom […]

V50 D2 har börjat vibrera

Haloj min V50 D2 har börjat vibrera vid b&ari[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Jag kom över 2st ok för 336-skivor f&oum[…]