- fre 08 jan 2010, 00:46
Det är bara att låta honom försöka anlita en advokat då...jag tror inte det finns en chans i världen att en advokat ska kunna bevisa att felet uppstått efter att du köpte bilen, speciellt när det finns så många exempel på regulatorer som givit upp efter ett antal mil. Enligt konsumentköplagen:
Jag skrev in ordet "tvist" på Konsumentverkets sökfunktion och fick upp 105 träffar, gissa vilken som kom upp först! :D Tvist med bilhandlare!!! :twisted:
Läsvärt för dig Kristoffer...
SexmånadersregelnJag tror inte att någon advokat känner sig manad att utmana den regeln...de tar ogärna fall som är dödfödda.
För att säljaren ska ansvara för felet på varan krävs att felet är ursprungligt, det vill säga att det fanns redan när du köpte varan eller när den levererades till dig. Fel som visar sig inom sex månader anses alltid vara ursprungliga fel, som säljaren ska åtgärda utan kostnad för dig.
Jag skrev in ordet "tvist" på Konsumentverkets sökfunktion och fick upp 105 träffar, gissa vilken som kom upp först! :D Tvist med bilhandlare!!! :twisted:
Läsvärt för dig Kristoffer...
Volvo V70N Bi-Fuel -02
Toyota Celica ST 2000 -76
Toyota Celica ST 2000 -76
- By Loke67