Jag tror du kan vara ganska hårdhänt med slangen. Den har ingen annan funktion än att leda ev. gas som läcker igenom regulatorn så det är inget direkt högt tryck i den. Om något skulle gå sönder så är det vinkelböjen som förbinder slang med nippel på insuget och den är nog inte så dyr att ersätta.
Huruvida startproblemen alltid borde uppstå vid samma ytterförhållanden är väldigt svårt att svara på. Många fel är ju lite nyckfulla och jag kan tänka mig att sprickan i regulatorns membran också kan bete sig lite olika trots samma yttre omständigheter. Jag har läst om någon som gjorde bubbeltestet med negativt resultat (alltså inga bubblor vilket ju är positivt! :D ). När bilen fortfarande visade samma startproblem gjorde han om testet och då var det positivt (alltså fullt med bubblor vilket ju är negativt! :roll: ). Mao verkar det som att om man har dessa problem och inte får några bubblor första gången man testar så bör man göra om provet vid ett annat tillfälle.
Det finns en annan sak man kan göra för att utesluta läckande regulator, det är dock
inte speciellt miljövänligt! Man kan låta slangen ventilera ut metanet i atmosfären istället för att leda in det i insuget. Detta skall dock
inte göras i små, oventilerade, utrymmen! Sen får man inte glömma att sätta tillbaka slangen innan man startar. Om bilen då har samma problem att starta så kan det inte bero på en läckande regulator.
Dock kräver ju detta att man får loss slangen Martin!