Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av HotWire
Hejsan.

Har en D24T där generatorn inte laddar ett dug, en elektriker påstog att sladden till laddningslampan var tvungen till att vara inkopplad till generatorn, men har haft 2 motorer innan dess med samma generator på dom båda och då har den laddat ut sladd till laddningslampan, kan generatorn var heldöd?
av FXWG
prova att koppla in en 2watts glödlampa mellan batteri och D+,för du måste ha en aktivering av gen. slocknar den inte kan du kolla kolhållaren/regultorn om kolen är ok. Sitter m. 2 skruv. Kika in i hålet och se om släpringar ser ok ut. Byt kolh/reg mot en Biltema dito 109 kr. Lycka till!
av HotWire
har löst problemet nu, drog en sladd mellan R på kontaktdosan vid skärmen till D+, så nu laddar den och ladd lampan funkar åter igen!
Användarvisningsbild
av BamZe84
HotWire skrev:har löst problemet nu, drog en sladd mellan R på kontaktdosan vid skärmen till D+, så nu laddar den och ladd lampan funkar åter igen!
Har samma problem med att min inte laddar som den ska. Men jag bytte instrumenthus och fick två
kablar över. Känns som dom är till generatorn. Vad menar du med " R på kontaktdosan " ?
Volvo car UX

HK i min bil

Bilen tappar inte kompression av att bärgas, […]

Hej Bilen visar orange varning för lå[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]