- ons 06 jan 2010, 23:30
Om du nu beräknar ha kvar bilen tills det är dags för en besiktning så kanske det är att rekommendera att få handbromsproblemet avhjälpt m.h.a garantin.
Eftersom du får sådana goddag yxskaft-svar så antar jag att du har hört med flera olika ÅF-verkstäder?
Feedan skrev:Du svarade inte på min fråga tidigare, är detta enbart ett problem som uppstår vid -10 och kallare eller har du detta konstant angående handbromsen?
Handbromsen behövs om bilen står i en backe även vintertid. Sådant måste fungera, det är dessutom så att bilen inte skulle klara en besiktning som det är nu. Eftersom att det måste gå att lossa på bromsen om den dras åt - trafikfara.![]()
Jag kan inte stå utanför Volvo och knacka på var och varannan dag för diverse fel och man får nästan alltid höra jaså det har vi aldrig hört förut och så är det vardagsmat för dem.
Personligen samlar jag lite kött på benen vad ni andra ägare anser om problemen och kanske t.o.m. haft liknande själv. Givetvis har jag också garanti på bilen.
Man förbehåller sig som biltillverkare mycket genom att bara skriva det i instruktionsboken. Så som att man ska ha motorvärmare vintertid vid kall väderlek exempelvis. Rent praktiskt fungerar det inte. Likasom att en oljeförbrukning på motorn får uppgå till 1.0l/per 100 mil på vissa modeller innan en garanti-åtgärd får utföras. Som kund accepterar man det aldrig och byter bil snarast möjligt kan jag tänka mig då.
Om du nu beräknar ha kvar bilen tills det är dags för en besiktning så kanske det är att rekommendera att få handbromsproblemet avhjälpt m.h.a garantin.
Eftersom du får sådana goddag yxskaft-svar så antar jag att du har hört med flera olika ÅF-verkstäder?
V60 T4 Momentum Advanced Edition 2020
DÅ:
V60 D3 Classic R-Design aut 2018
V60 D4e Summum BE Pro 2015
DÅ:
V60 D3 Classic R-Design aut 2018
V60 D4e Summum BE Pro 2015