Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Flexus
Igår startade jag som vanligt men efter en kvarts körning så ser jag att lamdasondlampan lyser och ser även att tempmätare är på tokrött!! Stannar och det ser ut som om den kokat, det är blött runt glykolbehållaren. Kan inte se att nån slang har hoppat den eller är trasig. Det var ju ganska kallt (13-17 grader kallt) och det kanske var på gränsen med glykol så det har blivit en ispropp. Men när bilen kyllt av sig och jag startar igen så varvar motorn men går sedan ner på normalt och även tempmätaren så jag kan rulla hem. Men lamdalampan lyser fortf.
fyllde på 3 liter glykol/vatten (50/50) och bilen startade som vanligt imorse men lampan lyser fortfarande.

Kan det ha kommit vatten på något i motorutrymmet när den kokade så att lampan lyser?
Har inte misstanke på något annat som har med lamdan att göra. Besiktade den 30 december utan anm.
Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivit […]

Bromsar på S60

Dessutom bromsar bilen bara bak om du har (anv&aum[…]

Vidan funkar väl bara till max 15..