Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av emwtur
vassego !

jag vill bara inte att du skall göra dig några andra föreställningar än att du har gjort en "nödreparation" !
kolven i det oket är säkerligen skadad - om du kollar på pettsons hemsida om hur man renoverar ett ok så kanske du klarar dig med en renoverings-sats.
Ett tips som du kan få är att; när du parkerar bilen, så känn på fälgcentrumen på framhjulen.
är ett nav varmare så är risken stor att bromsarna ligger på, på det hjulet !
/emwtur
av sicnarf
Du ska motionera kolvarna 4-5 gånger när du ändå håller på och smörja de med bromsolja också.Om du gör detta finns chansen att du kan rädda de oken,annars sitter de fastrostade ganska snart.Jag har en gammal vanlig tving när jag pressar in mina ok.Då behövs inte så mycket muskelkraft även om de är fastrostade.Det går fort om man är två-en som trampar på bromsen och en som jobbar me kolven.
Användarvisningsbild
av timor
Jo, jag antar att oket bör bytas inom en snar framtid. Men det känns inte som rätt läge att göra det nu. Kan tillägga att jag stått ute i -8 till -12 grader på uppfarten och gjort bytet.
:|
emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]

Ladd problem Volvo 760

Kolla över generatorns och batteriets jordpun[…]

Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]

Hej, jag har en xc60 T8 2023 . Mitt problem ä[…]