Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Mätaren börjar ju inte på 0, skulle gissa på 40-50 grader. Och i motorvägsfart med öppen termostat kan den nog gå ner så mycket. Kylet är effektivt, det ska klara av att du släpar en husvagn uppför hallandsåsen mitt i sommaren också.
okej då lärde man sig nåt nytt, så med andra ord börjar inte mätaren röra sig förens den kommit till minst 40 grader när den är kall som på vintern? men frågan kvarstår ju! vad är det som gör att den går ner när jag åker hem? den håller sig hela vägen in och kanonvärme finns... den håller sig på varmt till tunneln sen ser man mätaren sjunka neråt.. för att stiga när jag kör av motorvägen hemma.. vad tycker du/ni jag ska göra? ska jag behöva be en verkstad kolla på det?
jag köpte termostaten på AD center, en Wahler termostat. jag har en teori, om den stämmer vet jag inte, men jag tror det beror på att bilen hinner bli ordentligt varm innan jag kör ut på motorvägen och därmed håller den sig in till stan, för att sedan när jag åker hem så har den fastnat i öppet läge och inte stänger och det gör att motorn sjunker såpass mycket i temp på motorväg då fartvinden är ganska så kall,, när jag sen kör av motorvägen och det går i mellan 50 och 70 så får termosten en chans att stänga sig då tempen gått ner... kan det vara så kanske? rätt mig gärna
Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivit […]

Bromsar på S60

Dessutom bromsar bilen bara bak om du har (anv&aum[…]

Vidan funkar väl bara till max 15..