- tis 05 jan 2010, 09:14
Jag hade i samband med leveransen ett problem med min nya V70.
Mycket bra bemötande och engagemang, även om de inte löste problemet utan jag har en tid om en vecka.
Jag tror och vet att många verkstäder har lyft sig enomt gällande kundvård.
Med tre års BMW ägande och några service/verkstadsbesök så är jag imponerad , alltid en fri lånebil framkörd, telefonkontakt eller SMS när bilen var klar.
Rentvättad och en genomgång av vad som åtgärdats.
Samma nu med Volvon, fick en tid och besked om att det står en lånebil här när du kommer så fixar vi problemet.
Det är väl detta som gör att ägarna är nöjda även om det uppkommer något som skall fixas..
Men man vill ju inte bli så känd på verkstaden att de kommer ihåg vad man heter och kan bilnummret utantill ,då kan man tala om problembil.
Amli skrev:Jag tror även det spelar in en roll det rent emotionella runt Audi, BMW och MB. Jag vill någonstans tro att köper man någon av dessa tre märken har man ett visst bilintresse. Då spelar image, körglädje m.m en förmodligen större roll än det gör på den som är spekulant på en t ex Renault. Med andra ord väger även dessa argument tungt när omdömet görs.Jag tror att mycket beror på hur man blir bemött och hur man avhjälper felen som man drabbas av.
Kan jämföras med de som t ex äger entusiast bilar. Möljligt bilen rasar varje gång dom tar ut dem, men ägarna ÄLSKAR sina bilar som familjemedlemmar.
Jag hade i samband med leveransen ett problem med min nya V70.
Mycket bra bemötande och engagemang, även om de inte löste problemet utan jag har en tid om en vecka.
Jag tror och vet att många verkstäder har lyft sig enomt gällande kundvård.
Med tre års BMW ägande och några service/verkstadsbesök så är jag imponerad , alltid en fri lånebil framkörd, telefonkontakt eller SMS när bilen var klar.
Rentvättad och en genomgång av vad som åtgärdats.
Samma nu med Volvon, fick en tid och besked om att det står en lånebil här när du kommer så fixar vi problemet.
Det är väl detta som gör att ägarna är nöjda även om det uppkommer något som skall fixas..
Men man vill ju inte bli så känd på verkstaden att de kommer ihåg vad man heter och kan bilnummret utantill ,då kan man tala om problembil.
Volvo XC60 AWD MY 11B Polestar 225hk 460nm