Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Rogga_855t5
Har en volvo 745 GLT -90, den börjar ryka vitt när motorn börjar bli varm.
Kan det vara så topp pakningen är gången? :(
Motorn är en b234.
Vore tacksamm för svar. :o
av Vovlo_Henrik
Om jag fattar dig rätt så ryker den mer när den blir varm?? Kan mkt väl vara toppackningen, undersök om kylvattnet minskar och ett av tändstiften borde bli renare än de andra :wink:
Användarvisningsbild
av Tjovve
Kolla oljan! Om den är grå kan det vara så att packningen gått. Om locket är grått på insidan kan det bero på att du kör korta sträckor. Grå olja på stickan är inte bra
av Rogga_855t5
chrille740 skrev:dricker den kylarvätska?
Nej den dricker nästan ingen kylarvätska. har haft bilen i ungefär en månad.
av Rogga_855t5
Volvo740an skrev:Gör den inte det så är det bara normalt, dom ryker rätt mkt speciellt när det är såhär kallt.
Ok då kanske det inte är någon fara med den. Jag har skruvat mycket på b230 motorer men dom här är ju lite mer speciella!
Men jag är taksamm för alla svar! Rogga
av Rogga_855t5
Vovlo_Henrik skrev:Om jag fattar dig rätt så ryker den mer när den blir varm?? Kan mkt väl vara toppackningen, undersök om kylvattnet minskar och ett av tändstiften borde bli renare än de andra :wink:
Ok ska kolla det men vad jag har märkt så försvinner det ingen kylarvätska. men jag ska kolla stiften om det är så som du säger. jag tackar så länge
av Rogga_855t5
Tjovve skrev:Kolla oljan! Om den är grå kan det vara så att packningen gått. Om locket är grått på insidan kan det bero på att du kör korta sträckor. Grå olja på stickan är inte bra
Oljan är svart när jag kolla den. och locket är ochså svart. tackar :D

Hej Bilen visar orange varning för lå[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]

Ladd problem Volvo 760

Kolla över generatorns och batteriets jordpun[…]

Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]