Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

emwtur skrev:liten spricka i grenröret - på avgassidan?
/emwtur
spricka i grenröret? hmm det tror jag inte är felet. för det har det varit ända sen jag köpte bilen.. men låter det verkligen så mycket när man har en spricka där?
Vovlo_Henrik skrev:När var hur uppstod felet?? Detta verkar vara mekaniskt fel men det skadar inte att kolla felkoder ändå :wink:
felet kom när jag svängde av motorvägen och kom till en korsning och skulle svänga vänster. då hörde jag att motorn knackade och gick illa. vet inte hur det uppkomm men jag gjorde inget ovanligt. gasade inte ovanligt mycket eller nått sånt..
felkoder har jag kollat och det finns inga.
efter mina egna erfarenheter så kan ett litet hål "spricka" långt upp i avgas systemet , nästan låta som "knackningar"
men i dina kläder så skulle jag även kolla över insugs-sidan!
/emwtur
emwtur skrev:efter mina egna erfarenheter så kan ett litet hål "spricka" långt upp i avgas systemet , nästan låta som "knackningar"
men i dina kläder så skulle jag även kolla över insugs-sidan!
/emwtur
okej får väl kolla upp det..
men vad kan man kolla enklast på insugssidan då?
Har felsökt lite idag och upptäckt att om jag drar ut elkontakten till spridarna som är till cylinder 1 och 2 så försvinner detta knackande som jag berättat om. Det händer inte något nämnvärt med motor gången heller när jag rycker kontakterna. Spelar heller ingen roll om jag drar ut den ena eller den andra. Samma sak inträffar. Ljudet försvinner och bilen går lika illa som innan. Hur kommer detta sig och hur löser jag detta.?
emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]

Ladd problem Volvo 760

Kolla över generatorns och batteriets jordpun[…]

Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]

Hej, jag har en xc60 T8 2023 . Mitt problem ä[…]