Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Tobbev
Hej på er.

Nu har semestern 2010 börjat planeras, och i år går sannolikt färden till England. Planen är att ta färjan från Esbjerg till Harwich, och sedan göra en tur moturs i södra England.

Bild

Inlagt på den ytterst prelimenära rutten ovan är några ställen som svärfar har tipsat om, samt t.ex stonehenge (jag), Mulberry factory Outlet i Bath (frugan) etc. Rutten är på ca 110 mil och vi har tänkt vara borta i minst 10 dagar, sannolikt 2 veckor. Vi skall inte boka något innan vi åker utan det blir Bed & Breakfast där vi känner för det. London skippar vi, känns som att man får ta det separat.

Vi har 2 barn, en son som är 4 när vi åker och en dotter på 1 år.

Nu behöver vi tips för resan. Allt är egentligen av intresse. Frugan gillar trädgårdar, blommor etc (zZzZz :-(O) ) medan jag gillar teknik etc. Tank Museum i Bovington är inbokat :-)-) , precis som någon trädgård som skulle vara sååååå fin :roll: .

Sonen gillar riddare etc och det lär väl knappast vara ett problem att hitta lite borgar etc, men vet någon här om några andra bra grejer för barn i södra England (tivoli, akvarium etc)?

Tipsa på nu, allt mottages tacksamt.
Senast redigerad av 1 Tobbev, redigerad totalt 0 gånger.
av Cicaro
Södra england vet jag inte mycket om, däremot kan jag tipsa om geocaching(googla om du inte är bekant med begreppet) när man ska åka långt med barn för att slippa stå en timme och vänta på barnen vid en lekplats för att de inte ska krypa ur bilen :-)

Hitta några lämpliga mål i förväg.. Skattjakt brukar vara lätt att få med barn på :-)
av Larzan
Ahh, ännu en som har börjat planera.
Vi hakar mycket troligt på husvagnen efter bilen.

Finns en grovskiss i bloggen över vad jag skulle vilja se.
Användarvisningsbild
av camaro69
Jag beundrar dom som tar med småbarn på bilsemester och åker hundratals mil.

Kan inte ens åka till affären utan att det är näst intill slagsmål i baksätet. Bilsemester och restaurangbesök är indragna på obestämd tid.
På semestern ska man vila och njuta av livet. Att flänga runt, land och rike kring, med två "vildar" i baksätet går bort.

:wink:
av Tobbev
camaro69 skrev:Jag beundrar dom som tar med småbarn på bilsemester och åker hundratals mil.

Kan inte ens åka till affären utan att det är näst intill slagsmål i baksätet. Bilsemester och restaurangbesök är indragna på obestämd tid.
På semestern ska man vila och njuta av livet. Att flänga runt, land och rike kring, med två "vildar" i baksätet går bort.

Ipod Touch fulladdad med spel och barnfilm + bärbar DVD i baksätet + 5GB barnsagor på USB-minne = fixar alla resor med 4-åringen.

Lilltjejen kan balla ur när man minst anar det, men längsta sträckan vi kommer köra under den planerade semestern är 34 mil (göteborg-Esbjerg). I England kommer det bli max 15 mil på en hel dag.
av Tobbev
Larzan skrev:Ahh, ännu en som har börjat planera.
Vi hakar mycket troligt på husvagnen efter bilen.

Finns en grovskiss i bloggen över vad jag skulle vilja se.
Stabil resa!

Hur långt blir det där, 350 mil?

Området kring Strasbourg är fint. Är det ett stopp i Innsbruck också?
av Larzan
camaro69 skrev:Jag beundrar dom som tar med småbarn på bilsemester och åker hundratals mil.

Ahh. Känner igen det där.

*pet*, "låt bliiiiii", "Pappa" "Mamma" *pet tillbaka*, "låt bliiiiii", "Pappa" "Mamma" osv... *smack* "Oaaaj*....
Men sedan DVD införskaffades så har det varit så lugnt att jag blev förbannad på mig själv at inte det har införskaffats tidigare.
Barn idag roas inte så lätt som man gjorde när man var ung då det räckte med att räkna bilar, vägmärken m.m. (Lättroad ja.)

Köpte våra på ÖB och duger och fungerar bra.
Det är knäpptyst i baksätet förutom skratten om de kikar på någon komedi eller liknande.
Dock svårare att ta in DVD till restaurangen.
av Larzan
Aktualiserar tråden.

Hur många är det som ska åka runt och se europa ifrån bilen?
Kanske sova i bilen t.o.m.
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Tråkigt, verkade kunna bli riktigt kul..

Hade planer på att dra ut på roadtrip i Sverige men ska jobba hela sommarn :twisted:
Men en biltripp till Skara sommarland kommer det iaf bli haha ;)

Har nu kollat flatstiftkontakterna som är oke[…]

Felkod B5

Försökte gå in på lä[…]

Gänglåsning "släpper" vi[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]