- sön 26 mar 2006, 21:33
ventillsäten & det ökade ventilspelet är nog för det ökade slitaget på grund utav sämre smörjning via bränslet.
den kortare serviceintervaller bör vara för att oljan tappar sina egenskaper fortare när den utstt fär bland annat vevhusångorna från E85
------------------------------------------------------
Sen kan man nog i dom flästa fall köra flera år utan att märka nån skilnad. men man bör väll vara medveten om att det inte är riskfritt!
anders_r skrev:samtliga delar i bränslesystemet är nog för korrision. (förutom dom som är för at öka mängden bränsle)CarMan skrev:Vilken anledning tror du att dom sitter därför då :?: Det kan juh inte vara, som du själv påpekar, för skojs skull. Så av vilken anledning tror du att dom har satt dyrare(bättre?) saker på FFV bilarna :?:
jag har inte presiserat exakt varför jag tror åtgärderna sitter der 8har väll spånat lite)
Jag säger att dom sitter där av en andledning, medans dom andra säger att som stter där för tilverkarna ska tjäna pengar m.m. (dom ha många olika varienter på varför, men dom är bombsäkra på att dom inte behövs!)
ventillsäten & det ökade ventilspelet är nog för det ökade slitaget på grund utav sämre smörjning via bränslet.
den kortare serviceintervaller bör vara för att oljan tappar sina egenskaper fortare när den utstt fär bland annat vevhusångorna från E85
------------------------------------------------------
Sen kan man nog i dom flästa fall köra flera år utan att märka nån skilnad. men man bör väll vara medveten om att det inte är riskfritt!