Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Lort
Tjena , har bytt motor från en K motor till A motor i min 740 och kabelhärvan som satt i ( till K motorn)
är sönder klippt av förra ägaren och undrar om det är samma som till A motorn? tänkte köpa en av en kille som bor en bit bort så tänkte kolla med er på forumet först ;)
jag undrar alltså om det går att bara sätta in kontakten utan att behöva byta hela elsystemet.

Mvh Jimmy
av Redlös
Hej! Jag tror inte att det är några större skillnader på härvorna, men lättast är ju såklart att ta en komplett härva till en A-motor. Då passar den direkt i kontakterna vid torpedväggen. Från torpedväggen in i bilen är det ingen skillnad mellan A och K-motor.
av Lort
Jo det var de ja hade tänkt att göra tänkte bara på kontakten vid torpedväggen om alla kablar hamnade på rätt ställe om du vet va jag menar.
alltså så att tex grön kabel möter grön och röd mot röd osv..
av Redlös
Japp, det är bara att plugga i! Som sagt så skiljer inget i kontakterna vid torpedväggen, det är bara motorhärvan som skiljer mellan de olika motorerna.
av Lort
fan va bra !
är det bara a och k som är samma eller funkar det med e och f ?
av Redlös
Nja, det låter jag vara osagt. Det kan nämligen skilja mellan årsmodellerna. Dock visste jag svaret på din fråga, för jag har gjort den operationen själv!
Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivit […]

Bromsar på S60

Dessutom bromsar bilen bara bak om du har (anv&aum[…]

Vidan funkar väl bara till max 15..