Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Vovlo_Henrik skrev:Ja det går, du får ta ur diffen. Var försiktig när du lossar tandhjulet så det inte går i 2 delar :wink:
Det har väl ingen betydelse att jag har en bakaxel som är till automat nu men ska bygga om till manuel och skaffa en bakaxel till en sådan från en 87 turbo utan abs då är det väl bara att skifta tandhjulet hastighetsmätaren ska väl stämma ändå. För man behöver väl inte chimsa om något sen.
Kan skilja på utväxlingen mellan manuell och automat, schimsa behöver du normalt inte då du inte rör något mer, det skadar inte att kontrollmäta vid ihoppsättning :wink: Har du haft isär en 1030/1031 bakaxel förut?? Utspänningsverktyg (Volvo2394) kan vara bra att ha :-)-)
Vovlo_Henrik skrev:Kan skilja på utväxlingen mellan manuell och automat, schimsa behöver du normalt inte då du inte rör något mer, det skadar inte att kontrollmäta vid ihoppsättning :wink: Har du haft isär en 1030/1031 bakaxel förut?? Utspänningsverktyg (Volvo2394) kan vara bra att ha :-)-)
Nej jag har inte haft itu någon innan, kan man inte få väck diffklumpen annars eller?
Vovlo_Henrik skrev:Huset ska spännas isär för att få ur diffen men du kan även använda lite "milt" våld för att få ur den :wink:
Nu har jag tagit väck diffklumpen men hur får man väck kransen kommer ej åt att slå med någon gummiklubba eller något hur gör du ska man ha någon särkild avdragare. mvh Tomas
emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]

Ladd problem Volvo 760

Kolla över generatorns och batteriets jordpun[…]

Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]

Hej, jag har en xc60 T8 2023 . Mitt problem ä[…]