Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mr850gle
Klokka i display viser IIII i dashbordet etter montert bilalarm montert av verksted!!Hva kan dette være?? :-)-) Bilen er min nabo,s og det er en s 60 d5 2003 :mrgreen:
Användarvisningsbild
av wissel
En riktig vild chansning, har dom härjat runt i bilen utan att lyfta -polen på batteriet.......
jag har en filosofi nämligen att ALLTID börja med saker som inte kostar pengar......
dessutom så är det nyttigt att lyfta på minuspolen o göra bilen strömlös lite då o då......
datorerna får lugna sig lite och vid påkoppling efter någon timme så måste dessa börja kommunicera med varandra igen =
aldrig fel.Om min bil börjar bete sig så gör jag alltid detta, har hjälpt mig ett antal otal gånger med "konstigheter". vet inte varför egentligen men det spelar ju mindre roll eller hur ?
Felkodsläsning är alltid av goo också, jag gör dom själv = kostar Graatis numera.
God Jul
Freddie 8)
Användarvisningsbild
av mr850gle
wissel skrev:En riktig vild chansning, har dom härjat runt i bilen utan att lyfta -polen på batteriet.......
jag har en filosofi nämligen att ALLTID börja med saker som inte kostar pengar......
dessutom så är det nyttigt att lyfta på minuspolen o göra bilen strömlös lite då o då......
datorerna får lugna sig lite och vid påkoppling efter någon timme så måste dessa börja kommunicera med varandra igen =
aldrig fel.Om min bil börjar bete sig så gör jag alltid detta, har hjälpt mig ett antal otal gånger med "konstigheter". vet inte varför egentligen men det spelar ju mindre roll eller hur ?
Felkodsläsning är alltid av goo också, jag gör dom själv = kostar Graatis numera.
God Jul
Freddie 8)
:-)-) :mrgreen: Takker så mye for et godt og sannsynlig svar!! GOD JUL :-)-)
Användarvisningsbild
av hozz
Det ligger nått in det "wissel" skriver, men är det original eller piratlarm som installerades? Och frågan är ju hur trådskaparen blir av med IIII i fönstret.
Användarvisningsbild
av mr850gle
[quote="hozz"]Det ligger nått in det "wissel" skriver, men är det original eller piratlarm som installerades? Och frågan är ju hur trådskaparen blir av med IIII i fönstret.[/quote

D ER EN ORGINAL TYP ALARM DEFA CAN ALA :-)-)
av Fred
Wissel,

Nu dök det upp en fråga i mitt huvud och jag vill direkt be om ursäkt för en svag trådkapning.

Du, som jag, har ju PPC. Är det skillnad på att lyfta av minuspolen några timmar och att radera ev. felkoder med PPC?
Användarvisningsbild
av wissel
Riktiga Felkoder raderas inte genom att bara lyfta minuspolen. det är bara vissa "signaler" i den oranga lampan om till exempel Lamdafel som kan släckas vid strömlöshet. Felkoder sitter som berget och måste raderas med instrument.
God Jul Fred.
Freddie
av Fred
Tack det samma Freddie! :D

Nu insåg jag att jag ställde min fråga på ett lite bakvänt sätt. Det jag egentligen menade var att om vi som har PPC raderar alla koder med den, kan vi då ha nytta av att även göra bilen strömlös över natten eller fixar PPC:n allt?

God Jul till alla som hinner läsa detta (bara en halvtimme kvar på julafton! :wink: ) och god fortsättning till resten! :D
Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Dom flesta verkar glömma att vi i Sverige har[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]