- lör 19 dec 2009, 23:04
jodå, kabeln har dragits om, mins bara inte från vilken årsmodell. (kan ha varit standard från 03 ??? med säkerhet standard från 05)
jag har vet att man (jag) efter montera nya kabeln i äldre bilar.
Man har igentligen inte dragit om kabeln, men man har adrat en minuskabel så magnetfälter neutraliseras.
sälv tror jag inte på att strålningen är farlig.
1. det är likström i bilen, det man jämför med i olika studier rör sig om växelstrom. Sen finns det påhittade armband, täcken o annat som påstås vara bra saker då dom innehåller magneter, dom talaste skit om (påvarkar ingen ting) för att det är permanentmagneter.
2. batteriet siter bak & andvänds vid start av bilen, generatorn sitter fram & andvänds resten av tiden, systemet funkar altså som på vilken bil som helst.
3. detta system har funnits på Audi, BMW & MB, inga skriverier om dessa bilar...
Öppna bagaget o kolla på bateriet, går minuskabaln bak o jordas i bakstammaen, eller försviner den framåt i i bilen?
Bil frågor tar vi på forumet! I lämplig tråd, inte på PM
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.