- lör 19 dec 2009, 13:40
#355409
Sitter med ett välfärdsproblem. Har nu kört XC90 under ett antal år och det börjar bli dags att byta min XC90 D5 aut summum -07. Efter att utforskat de olika XC-varianterna Volvo har att erbjuda föll XC60 bort pga av litet bagageutrymme.
Efter att ha kört XC70 så konstaterades att nya D5an verkligen var en hit men ha-begäret var inte 100% så jag var helt inne på en XC90 D5 R-design och fortsätta XC90 spåret. Tog en provtur med en ny XC90 2010 i hopp om att det skull infinna sig en nybilskänsla som motiverar ett byte till en likadan. Det visade sig dock att min XC90 med 12000 mil på mätaren känns kändes precis lika bra och några tekniska förändringar egentligen inte är gjorda.
Så nu sitter jag åter i XC70 funderingar som förvisso verkar varea en bra bil men ändå inte lockar helt. Har nu tom börjat kika på MBs nya E-klass kombi som motsvarar de krav jag har.
Skall man köra en vända XC90 till eller skall man stiga över till en modernare XC70 eller hepp byta märke helt o hållet? Drömmen hade vart en ny generation XC90 eller åtminstone uppdaterad med nya D5an
Efter att ha kört XC70 så konstaterades att nya D5an verkligen var en hit men ha-begäret var inte 100% så jag var helt inne på en XC90 D5 R-design och fortsätta XC90 spåret. Tog en provtur med en ny XC90 2010 i hopp om att det skull infinna sig en nybilskänsla som motiverar ett byte till en likadan. Det visade sig dock att min XC90 med 12000 mil på mätaren känns kändes precis lika bra och några tekniska förändringar egentligen inte är gjorda.
Så nu sitter jag åter i XC70 funderingar som förvisso verkar varea en bra bil men ändå inte lockar helt. Har nu tom börjat kika på MBs nya E-klass kombi som motsvarar de krav jag har.
Skall man köra en vända XC90 till eller skall man stiga över till en modernare XC70 eller hepp byta märke helt o hållet? Drömmen hade vart en ny generation XC90 eller åtminstone uppdaterad med nya D5an