Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av noniz
Hejsan!
Undrar om V70 fälgar passar på en 740?
Fälgen ifråga är denna -
Bild

Nån som vet om den passar direkt på eller behövs det spacers?
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Förtydligade rubriken.
Användarvisningsbild
av noniz
Behöver alltså spacers för att få ut hjulen lite alltså!
Annars passar det med bult cirkeln och et och så?
Användarvisningsbild
av noniz
Okej, tack för hjälpen!
Användarvisningsbild
av noniz
En lite fråga till -
Vad för några spacers ska man ha och vart köper man dom?
av romariket
Jag köpte mina spacers på blocket.se

st 25mm och 2 st 30mm bolton för 800:-
av 765TIC
Jag köpte 2st 5mm spacer(10mm per sida) hos biltema, då muttrarna är centrerade så funkar det fint och är billigt :-)-)
Användarvisningsbild
av Maxwell
765TIC skrev:Jag köpte 2st 5mm spacer(10mm per sida) hos biltema, då muttrarna är centrerade så funkar det fint och är billigt :-)-)
Nu är det inte riktigt så enkelt som att endast muttrarna centrerar, det måste även navet hjälpa till med. Visst är det billigt men knappast något att rekommendera, bolt-on är alltid bättre.

//Maxwell
av Åhman
Antingen köpa beg eller nytt, beror ju lite på hur mycket man vill lägga på det,
Det skiljer ju en del på 740 och V70, skulle också sätta på ett par V70 Fälgar på min GL men jag sket i det och hittade mig ett par Turbofälgar istället, sedan när vintern kom hade jag ett par plåtisar liggandes med nya vinterdäck och allt, sedan när man skulle byta visade det sig att det var plåtfälgar till en V70 också så det blev på med sommardäcken igen, ibland ångrar man sig att man inte köpte spacers ;)
men Fint är det med Alu sommar som vinter nu :D
Elpriset

2. Högkostnadsskydd på el. Man ska […]

Fick förklarat att simkortplatsen i taket &au[…]

Programvara V60 2017 T3

Min var inne i maj, då stod det på spe[…]

Vänster bakfälg blir varm

Hej Anliggande broms kan bero på flera olik[…]