Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thureb
Tartryffel skrev:
thureb skrev:
Tartryffel skrev:Årsmodell på bilen?
´2000 uttagen i nov 99
Då har du gamla utförandet där man kan byta bara termostaten. Gör det när du byter givaren, 150 kr nånting och termostaten är en förbrukningsvara, så den ger sig med tiden ändå.
Du har så rätt. Termostaten kostade 170:-, men till nyare modeller en tusenlapp.
Nu har vi bytt givarpaket inkl termostat. Håll i dig. Notan hamnade på 2.276:- Nej jag vet. Det priset är inte konkurrenskraftigt. Det var dubbelt så mycket som jag gissade. Men vad gör man inte för servicekontinuitet :-)
av suk215
hadde du gjort det själv så ca 450 spänn ..... 290:- för thermogivaren , 160 för termostat .

2 torx-skruvar till termostaten , o vad är givaren 19 mm ?? :roll:

1500:- för jobbet :shock: , o glykol kanske försvinner typ 1-2 dl , kan man ju likaväl bara ersätta med vatten , på hela kylvätskevolymen så är det ju en piss i havet........

funkar allt som det ska nu ????
av thureb
suk215 skrev:hadde du gjort det själv så ca 450 spänn ..... 290:- för thermogivaren , 160 för termostat .

2 torx-skruvar till termostaten , o vad är givaren 19 mm ?? :roll:

1500:- för jobbet :shock: , o glykol kanske försvinner typ 1-2 dl , kan man ju likaväl bara ersätta med vatten , på hela kylvätskevolymen så är det ju en piss i havet........

funkar allt som det ska nu ????
Temperaturen fungerar nu. Återstår att se om jag också blivit av med 'spöket'. Jag återkommer med rapport.
av Volvo00
Hej!
Har samma problem med kupefläkten och urdraget batteri på våran S80 -00
Vad hade du för lösning på problemet? var det bara att ta bort de 7 minuterna?
Mvh Hasse
av andersumea
thureb skrev:
Tartryffel skrev:Årsmodell på bilen?
´2000 uttagen i nov 99
Då det gäller fläkten att den går trots avstängd bil så är det ett motstånd som sitter monterat under fläkten...sitter under/bakom handsfacket...kostar 700-800 kr på Vparts att köpa...

@Lövet , Okey, får se vad firman visar[…]

T6:an av d. byt olja i lådan med så :[…]

Blinkande ljus

Rent spontant borde det vara kopplat till laddning[…]