Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av nicklast
Jocke S. skrev:
nicklast skrev:
Jocke S. skrev: Nu ska du ha batterispänning på kabelklämman i mitten på kontakten mot kabelstammen!

det här förstår ja inte riktigt vilken kabelklämma?, viken kabelstamm? :roll:
Förkopplingsmotståndet till spridarna som du mätte upp och hade 5,5 - 6,5 ohm mellan stiftet i mitten och var å ett av dom fyra yttre stiften, detta motstånd sitter inkopplat i ett kontaktstycke (med stiftklämmor) på kabelstammen.
Du ska alltså mäta spänningen på den stiftklämman i mitten på kontaktstycket.

oki, ja det får jag göra.. om det nu finns ström där vad kan ja kolla upp därefter?. och om det inte finns ström?
så kan ja kolla upp detta samtidigt å återkomma med resultat här sedan.

MVH Nicklas
av nicklast
Den angivna kontakten är mätt på mitten stiftet och gav utslag..

alltså så finns det ström dit, så nu satt ja å fundera och kommit fram till att bilen går igång 2-3sekunder tackvare en startspridare ja hitta satt under insuget som bara ger mer bränsle under start ögonblicket... å eftersom spridarmotståndet får signal och boxen också ska få signal av spridarna men inget händer så är antagligen boxen bränd av nån anledning:S..

ska försöka få tag på en box å se vad som händer:)

låter detta som en vettig teori?
av volvo944gl
ja det låter rätt bra för min del. skruva loss den så den är lätt att ta loss och bogsera bilen till skroten och fråga ifall du kan få lov att testa o se om det är den. ifall det är den så är det bara att gå in o betala :D
av nicklast
volvo944gl skrev:ja det låter rätt bra för min del. skruva loss den så den är lätt att ta loss och bogsera bilen till skroten och fråga ifall du kan få lov att testa o se om det är den. ifall det är den så är det bara att gå in o betala :D

hittade en som ska va hel som blir lagd på lådan imorgon så får hoppas att den kommer på fredag:)
av volvo944gl
Låter härligt :D kom med resultatet sen. nu har vi fan gått igenom allt.
om det inte är detta. vad gör du dÅ?
av nicklast
volvo944gl skrev:Låter härligt :D kom med resultatet sen. nu har vi fan gått igenom allt.
om det inte är detta. vad gör du dÅ?
Alltså det finns INGET annat det inte kan vara:O..

vad får man för en komplett FT motor med bra koppling,bra v-låda allt komplett?

dörrar å allt är ju rostfritt

hovabakljus

finns ju lite fina godis snacks på den:).. blir väll å sälja delar om inte detta funkar:S..
av Nystromt5
Jocke S. skrev:
Nystromt5 skrev:ok men den axeln rotorn sitter fast på den är fastskruvad med två 10 skruvar? om man lossar på dem så kan man justerna tändningen genom att flytta alltet där bakom sitter hallgivarn om du nu har någon vill säga. iaf om du lossar de 2 skruvarna och drar ut skiten så får du hallgivarn i näven
Motronic har ingen hallgivare i fördelaren! :wink:
ne vet fel av mig läste bara ft läste ej att det var motronic :D
av nicklast
HEJHEJ, fick den köpta boxen igår och va nyss ute för att prova och se om den starta! :P

jag böt boxen och vred på nyckeln men nu står den bara å tuggar, tänder inte till eller nånting:S..

jag provade byta till gammla boxen å då starta den direkt och går i ca2-3sekunder sen dör den..

men nya boxen är stendöd även fast de tär samma nr och allt stämmer.. den borde va trasig..

oki, men då verkar inte min box helt död så hur går ja vidare här ifrån då?..
av volvo944gl
har du provat andra spridare?
Har du provat att ta loss kåpan på bränsle relät och håll imot en av dessa piggarna så den inte bryter?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivit […]

Bromsar på S60

Dessutom bromsar bilen bara bak om du har (anv&aum[…]

Vidan funkar väl bara till max 15..