lage1 skrev:Tja Har en volvo s80 t6 a hur kopplar man bort elektriska spärren så den går över 250chippa om styrenheten,,,men kör du en t6 över 250 så skär garanterat turboaggregaten och gm lådan exploderar
Moderator: Moderatorer
lage1 skrev:Tja Har en volvo s80 t6 a hur kopplar man bort elektriska spärren så den går över 250chippa om styrenheten,,,men kör du en t6 över 250 så skär garanterat turboaggregaten och gm lådan exploderar
Hellrider skrev:Ofan. Det har vi inte märkt.lage1 skrev:Tja Har en volvo s80 t6 a hur kopplar man bort elektriska spärren så den går över 250chippa om styrenheten,,,men kör du en t6 över 250 så skär garanterat turboaggregaten och gm lådan exploderar
branx skrev:så det ligger ingen sprängladdning i lådan som är "tidsinstäld" på 250km/h :?:Hellrider skrev:Ofan. Det har vi inte märkt.lage1 skrev:Tja Har en volvo s80 t6 a hur kopplar man bort elektriska spärren så den går över 250chippa om styrenheten,,,men kör du en t6 över 250 så skär garanterat turboaggregaten och gm lådan exploderar
//Branx
branx skrev:på mätarn ja,,,,Hellrider skrev:Ofan. Det har vi inte märkt.lage1 skrev:Tja Har en volvo s80 t6 a hur kopplar man bort elektriska spärren så den går över 250chippa om styrenheten,,,men kör du en t6 över 250 så skär garanterat turboaggregaten och gm lådan exploderar
//Branx
CarMan skrev:ö nä men du kanske känner till problemet med returrören?oljan får ju jobba ganska hårt om du ska sega upp över 250 me en sån seghäck,då fattar du ju vad som händer med turbon med tanke på den grymma vinkeln på rören?branx skrev:så det ligger ingen sprängladdning i lådan som är "tidsinstäld" på 250km/h :?:Hellrider skrev: chippa om styrenheten,,,men kör du en t6 över 250 så skär garanterat turboaggregaten och gm lådan exploderarOfan. Det har vi inte märkt.
//Branx
en turbo snurrar inte fortare bara för att du kör fortare, dock så snurrar den oftast för fort om bilen är trimmad!
Hellrider skrev:det lär vara väldigt lite skilnad på att åka 250 & åka över 250. luftmotståndet är gaska högt då så turmon vilar ju knapast.CarMan skrev:ö nä men du kanske känner till problemet med returrören?oljan får ju jobba ganska hårt om du ska sega upp över 250 me en sån seghäck,då fattar du ju vad som händer med turbon med tanke på den grymma vinkeln på rören?branx skrev: Ofan. Det har vi inte märkt.så det ligger ingen sprängladdning i lådan som är "tidsinstäld" på 250km/h :?:
//Branx
en turbo snurrar inte fortare bara för att du kör fortare, dock så snurrar den oftast för fort om bilen är trimmad!
CarMan skrev:ö nä just det,,?,,,Hellrider skrev:det lär vara väldigt lite skilnad på att åka 250 & åka över 250. luftmotståndet är gaska högt då så turmon vilar ju knapast.CarMan skrev: så det ligger ingen sprängladdning i lådan som är "tidsinstäld" på 250km/h :?:ö nä men du kanske känner till problemet med returrören?oljan får ju jobba ganska hårt om du ska sega upp över 250 me en sån seghäck,då fattar du ju vad som händer med turbon med tanke på den grymma vinkeln på rören?
en turbo snurrar inte fortare bara för att du kör fortare, dock så snurrar den oftast för fort om bilen är trimmad!
CarMan skrev:Jag kan förtydliga.ö nä men motorn är ju skrä onödigt å fresta ihjäl den,det går ju ganska segt från 250-270 eller va det nu var hastighet,å med dom muppturbona så går det ju garanterat åt skogen,pressa allihop istället
Turbon vilar knapast när du åker 250, så det lär inte vara nån skilnad att åka 270.
det är ju inte därför spärren sitter där, för att nån räknat ur att allt håller i 250, men pajar vid 260.
Nej sensorer är väldigt sällan 12v […]
Enligt instruktionerna så ska man koppla bor[…]
Japp, prick på. Röd, R-design, svart gr[…]