Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lage1
#35175
Tja Har en volvo s80 t6 a hur kopplar man bort elektriska spärren så den går över 250
Senast redigerad av 1 lage1, redigerad totalt 0 gånger.
av Hellrider
#35194
lage1 skrev:Tja Har en volvo s80 t6 a hur kopplar man bort elektriska spärren så den går över 250
chippa om styrenheten,,,men kör du en t6 över 250 så skär garanterat turboaggregaten och gm lådan exploderar
Användarvisningsbild
av elmuppo
#35348
Hellrider skrev:
lage1 skrev:Tja Har en volvo s80 t6 a hur kopplar man bort elektriska spärren så den går över 250
chippa om styrenheten,,,men kör du en t6 över 250 så skär garanterat turboaggregaten och gm lådan exploderar
Ofan. Det har vi inte märkt.

//Branx
Användarvisningsbild
av CarMan
#35352
branx skrev:
Hellrider skrev:
lage1 skrev:Tja Har en volvo s80 t6 a hur kopplar man bort elektriska spärren så den går över 250
chippa om styrenheten,,,men kör du en t6 över 250 så skär garanterat turboaggregaten och gm lådan exploderar
Ofan. Det har vi inte märkt.

//Branx
så det ligger ingen sprängladdning i lådan som är "tidsinstäld" på 250km/h :?:


en turbo snurrar inte fortare bara för att du kör fortare, dock så snurrar den oftast för fort om bilen är trimmad!
av Hellrider
#35391
branx skrev:
Hellrider skrev:
lage1 skrev:Tja Har en volvo s80 t6 a hur kopplar man bort elektriska spärren så den går över 250
chippa om styrenheten,,,men kör du en t6 över 250 så skär garanterat turboaggregaten och gm lådan exploderar
Ofan. Det har vi inte märkt.

//Branx
på mätarn ja,,,,
av Hellrider
#35393
CarMan skrev:
branx skrev:
Hellrider skrev: chippa om styrenheten,,,men kör du en t6 över 250 så skär garanterat turboaggregaten och gm lådan exploderar
Ofan. Det har vi inte märkt.

//Branx
så det ligger ingen sprängladdning i lådan som är "tidsinstäld" på 250km/h :?:


en turbo snurrar inte fortare bara för att du kör fortare, dock så snurrar den oftast för fort om bilen är trimmad!
ö nä men du kanske känner till problemet med returrören?oljan får ju jobba ganska hårt om du ska sega upp över 250 me en sån seghäck,då fattar du ju vad som händer med turbon med tanke på den grymma vinkeln på rören?
Användarvisningsbild
av CarMan
#35407
Hellrider skrev:
CarMan skrev:
branx skrev: Ofan. Det har vi inte märkt.

//Branx
så det ligger ingen sprängladdning i lådan som är "tidsinstäld" på 250km/h :?:


en turbo snurrar inte fortare bara för att du kör fortare, dock så snurrar den oftast för fort om bilen är trimmad!
ö nä men du kanske känner till problemet med returrören?oljan får ju jobba ganska hårt om du ska sega upp över 250 me en sån seghäck,då fattar du ju vad som händer med turbon med tanke på den grymma vinkeln på rören?
det lär vara väldigt lite skilnad på att åka 250 & åka över 250. luftmotståndet är gaska högt då så turmon vilar ju knapast.
av Hellrider
#35487
CarMan skrev:
Hellrider skrev:
CarMan skrev: så det ligger ingen sprängladdning i lådan som är "tidsinstäld" på 250km/h :?:


en turbo snurrar inte fortare bara för att du kör fortare, dock så snurrar den oftast för fort om bilen är trimmad!
ö nä men du kanske känner till problemet med returrören?oljan får ju jobba ganska hårt om du ska sega upp över 250 me en sån seghäck,då fattar du ju vad som händer med turbon med tanke på den grymma vinkeln på rören?
det lär vara väldigt lite skilnad på att åka 250 & åka över 250. luftmotståndet är gaska högt då så turmon vilar ju knapast.
ö nä just det,,?,,,
Användarvisningsbild
av CarMan
#35492
Jag kan förtydliga.
Turbon vilar knapast när du åker 250, så det lär inte vara nån skilnad att åka 270.
det är ju inte därför spärren sitter där, för att nån räknat ur att allt håller i 250, men pajar vid 260.
av Hellrider
#35493
CarMan skrev:Jag kan förtydliga.
Turbon vilar knapast när du åker 250, så det lär inte vara nån skilnad att åka 270.
det är ju inte därför spärren sitter där, för att nån räknat ur att allt håller i 250, men pajar vid 260.
ö nä men motorn är ju skrä onödigt å fresta ihjäl den,det går ju ganska segt från 250-270 eller va det nu var hastighet,å med dom muppturbona så går det ju garanterat åt skogen,pressa allihop istället

Några skakningar känner jag inte till p[…]

Vi som beställt nya XC60

Det var ett skämt, nog ett misslyckat så[…]

Vilken mjukvara har ni?

Ja lite spännande de släppte dessa buggf[…]

inget ovanligt, jag har bytt båda på m[…]