Moderator: Moderatorer
pumpnasare skrev:Finemang! Ja visst var det ett enkelt och billigt sätt att få till det lilla extra? Enkelt att montera också. Det är snyggt då de går ut lagom mycket utan att se överdrivet ut. Skall vrida mina strax och se hur det ser ut "live" då jag inte orkat hittills pga vädret! Skall sedan välja hur de skall sitta. Gissar iaf att det passar bra till övrigt krom på Ocean Race
Tack för tipset.
Detta är med vridna rör.
pumpnasare skrev:En fråga har ni med vanliga rörböjar en rökvirvel bakom er vid gaspådrag vid -20 grader?Jag ser inget bakom bilen pga. dimman av E85. Man kan tro det är ett SAAB turbo haveri!!!!!!!!!!!!!Värre än så, trampar jag fullt ut på motorvägen så har det samlats fukt i avgasröret som blåser ut som ånga, den kondeserar på bakrutan utsida :-O) så den blir helt igenimmad en liten stund.
pumpnasare skrev:En fråga har ni med vanliga rörböjar en rökvirvel bakom er vid gaspådrag vid -20 grader?Jag ser inget bakom bilen pga. dimman av E85. Man kan tro det är ett SAAB turbo haveri!!!!!!!!!!!!!Vet vad du menar:-) Har samma redan vid ett par minusgrader. I synnerhet när turbon går in vid 1700 varv. Hade dock samma innan jag bytte till kromade rör även om det var mindre pga att det var varmare ute. Dock verkar just kylan och E85 i kombination ge extra mycket avgasdimma efter bilen. Som du skriver - turbon börjar jobba och vips så har du en mjölkvit dimma i baksuget efter bilen som täcker hela bakrutan:-) Tror som sagt det är E85 i kombination med kyla plus turbon som går in och skjuter ut extra avgasrök. Men som du skriver Pumpnasare: Jag är också nyfiken på om fler har detta fenomen.
Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]