hansjkpg skrev:Hisingspansar skrev:5 dörruppslag, du är lyckligt lottad. Jag har haft min V70II 2.4D i inte ens 2 veckor förräns någon idiot hade kört på sidan så det var ca 1-1.5m lång, stor repa på vänstersida..
Tur att det är en tjänstebil och att man får sådant här åtgärdat gratis, för jag hade gått upp i taket (vilket jag iofs gjorde endå) om det hade varit en privatägd bil. Man blir ju så ledsen bara.. Att folk inte har mer respekt? Jag kan förstå om man råkar göra något fel. Men var då såpass ärlig och stå för det! Lämna dina kontaktuppgifter så kan man lösa det..
Tur att jag inte har en hagelbössa eller dylikt i bagaget, för visst fan blir man frestad när sådana idioter är framme.
Kan förövrigt tilläga att jag aldrig har haft problem med frost och infällbara backspelgar, verkligen inte i Göteborg där jag bor, men inte heller när jag har varit på skidresa eller uppe i kyligare trakter och velat. Jag har haft 2 st v70N och 1 V70II med det.
Man blir ju rätt sur när man råkar ut för det , det dumma är ju att alla dessa onödiga skador slår tillbaka på premien för alla , samt att man själv vet att man har en omlackad bil , hur kul är det? har iofs avundsjuka grannar men har svårt att tänka mig det om dom .
Dessa puckon fattar inte ens att de skadar din bil då de slänger upp sin dörr. Det finns inte ens på deras värderingsskala att man har respekt för andras egendom. Jag kollar noga den plats där jag ställer bilen: Ingen barnstol, inga skabbiga 240 med bortrostade dörrhörn och helst en plats långt borta där ingen vill parkera. Konstigt nog är det inte helt ovanligt att någon ändå gjort sog omaket att parkera intill på platsen lång borta trots tio andra tomma rutor.
Varför finns det ingen debatt om detta i dagspress eller ens på den tiden då Perstad sände Trafikmagansinet? På 80-talet såldes utmärkta stöldlarm: Secar och Car Gard med vibrationssensorer som med hjälp av ett stöddigt kompressorhorn tillät bilen att tala om för missdådaren att den gjort fel. Dessa larm underkändes av stöldskyddsföreningen och försvann från marknaden, synd!
(Hade lyckan att hitta en omonterad Secar larmsats på en veteranbilsmarknad i somras. Den kommer att monteras i min 1800ES i vinter.)
P1800
Hobbybilar: 1800S -64, 1800ES -72, 144GL -74, 262c Bertone -79, 780 Bertone-87
http://www.garaget.org/p1800-64/cars
Bruksbilar: V70N 140hk -02, V70II 2,4d Polestar -10