Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av nicklast
volvo944gl skrev:mät batteriet en gång?
mät generatorn så ser du att det går 14.2 volt igenomsystemet!
hur skulle det vara ifall det var 12 volt? och du hade igång allt? tror inte du skulle ha 12 volt kvar...
ah du menar så ja mena på just den säkringen..
av nicklast
kudden skrev:sätt även en startkabel från jord på batteriet och fäst den på jord i bilen och se så det inte är jordfel från batteriet

redan gjort ingen skillnad:S
av Vovlo_Henrik
Titta under instrumentbrädan upp mot tändningslåset, i bakkant sitter en rund kontakt med massa kablar vicka lite på den och testa om det gör någon skillnad, kan vara sliten och glapp :wink: OBS sprätt inte isär denna kontakt förens du kontrollerat hur kablarna sitter eller har ett kopplingsschma som visar detta :-)-)
av Nystromt5
kolla om du har hallgivare på bilen den sitter bakom fördelarlocket. bilen kan starta hur fint som hellst fast sen dö om det är fel på den. man ska mäta ohm där och det ska vara olika mätrsultat vid start och gång men jag har glömt bort vad värdena ska vara men kan kolla upp det och återkomma
av nicklast
Nystromt5 skrev:kolla om du har hallgivare på bilen den sitter bakom fördelarlocket. bilen kan starta hur fint som hellst fast sen dö om det är fel på den. man ska mäta ohm där och det ska vara olika mätrsultat vid start och gång men jag har glömt bort vad värdena ska vara men kan kolla upp det och återkomma
jag plockade bort fördelarlocket en gång förut men såg ingen givare?..

däremot ha ja vevaxellägesgivare på sprängkåpan..

Vovlo_Henrik skrev:Titta under instrumentbrädan upp mot tändningslåset, i bakkant sitter en rund kontakt med massa kablar vicka lite på den och testa om det gör någon skillnad, kan vara sliten och glapp :wink: OBS sprätt inte isär denna kontakt förens du kontrollerat hur kablarna sitter eller har ett kopplingsschma som visar detta :-)-)
ska rycka å slita lite i kablarna imorgon;)
av Nystromt5
nicklast skrev:
Nystromt5 skrev:kolla om du har hallgivare på bilen den sitter bakom fördelarlocket. bilen kan starta hur fint som hellst fast sen dö om det är fel på den. man ska mäta ohm där och det ska vara olika mätrsultat vid start och gång men jag har glömt bort vad värdena ska vara men kan kolla upp det och återkomma
jag plockade bort fördelarlocket en gång förut men såg ingen givare?..

däremot ha ja vevaxellägesgivare på sprängkåpan..

Vovlo_Henrik skrev:Titta under instrumentbrädan upp mot tändningslåset, i bakkant sitter en rund kontakt med massa kablar vicka lite på den och testa om det gör någon skillnad, kan vara sliten och glapp :wink: OBS sprätt inte isär denna kontakt förens du kontrollerat hur kablarna sitter eller har ett kopplingsschma som visar detta :-)-)
ska rycka å slita lite i kablarna imorgon;)

ok men den axeln rotorn sitter fast på den är fastskruvad med två 10 skruvar? om man lossar på dem så kan man justerna tändningen genom att flytta alltet där bakom sitter hallgivarn om du nu har någon vill säga. iaf om du lossar de 2 skruvarna och drar ut skiten så får du hallgivarn i näven
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Nystromt5 skrev:ok men den axeln rotorn sitter fast på den är fastskruvad med två 10 skruvar? om man lossar på dem så kan man justerna tändningen genom att flytta alltet där bakom sitter hallgivarn om du nu har någon vill säga. iaf om du lossar de 2 skruvarna och drar ut skiten så får du hallgivarn i näven
Motronic har ingen hallgivare i fördelaren! :wink:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12

Vidan funkar väl bara till max 15..

Reparation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX