Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av pollylee
Har haft inne bilen på verkstad 2 ggr. Bytt batteri. tändkablar stift typ2 ggr. kollat alla" sladdar och ändå vill bilen stanna efter 5 10 min körning. Problemet uppstår när det är fuktigt. Ibland vill den inte ens starta, men ofta verkar det som om att den tröttnar när automatchoken lägger ner? Startar sedan efter 20 - 30 min igen - i bästa fall. Nu är det november och jag är trött på att bli stående i regnet... Inga felkoder förövrigt. Mekarna har letat men kan inte se något fel. Har läst många trådar, och ska kolla bränslerelä och styrenhet. Men det förklarar inte fuktrelationen?
Kan ju vara flera fel... :roll:
Tacksam för tips
av pollylee
DDD skrev:Välkommen till forumet.

Vad får du för felkoder?

Tack!
Ett mycket bra ställe!

Förra året hade jag bilen inne hos en mek för att lösa problemet. Han sa att han kollat koderna, men inte hittat något fel på bilen. Han gjorde rent "tomgångsmotorn" bytte tändkablar +stift. Blev inte mycket bättre.
Ska kolla fördelarlocket också. Och kolla felkoderna själv...När problemet uppstår.
Tycker att det är konstigt att den startar, men vill lägga av efter en stund -för att sedan gå igång igen. Det är ju inte mindre fuktigt 20 minuter senare? Problemet uppstår vid regn - det gör ju att man tror att det har med elen att göra i allafall?

Vidan funkar väl bara till max 15..

Reparation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]