- lör 12 dec 2009, 17:13
När jag köpte min bil så fattade jag inte varför bakrutan blivit så j-dra repig under tiden tidigare ägare haft den. Trodde att de kört torkaren utan spolning och muttrade lite om idioter och annat.
Första gången jag la i backen samtidigt som vindrutetorkarna var på förstod jag varför! Då blev jag lite förbannad på Volvo istället! Jag avskyr när maskiner gör saker som jag inte bett dem om!! :evil: Vissa kan säkert tycka att det är en bra funktion och det har jag full respekt för...men det ska i min mening vara ett tillval som man enkelt kan slå av och på själv! En liten knapp någonstans vore ju inte så svårt att få till, en trevägsväljare i stället för tvåvägs på högerspaken kanske.
En av mina första frågor här på forumet var: Hur inaktiverar man automattorkningen?!!!
Svaret är, som redan nämnts, VIDA. När jag gick in på Bilia så fick jag det vanliga svaret...det går inte att stänga av. Som tur var hade informationen från forumet varit utförlig så jag sa att det går visst! Man går in under bilens parametrar så finns valet där! Jaha, sa kundmottagaren, det visste jag inte...nä, men det visste jag!! :twisted:
Kostar någon eller några hundringar men det är det helt klart värt!
Mvh
/Fred
Ps Funktionen har ingenting med regnsensor att göra (bevisligen eftersom min bil saknar detta) utan den styrs av ifall vindrutettorkarna är på eller inte. Ds
Volvo V70N Bi-Fuel -02
Toyota Celica ST 2000 -76