Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Möjligt att jag överanalyserar, men om detta ska vara ett riktmärke för hur ett köp kan förendra varumerket. så är det ju svårt att få ett korekt svar, om viss antar att saker förblir som nu, o andra antar att men kommer att hänga volvo märken på nått kinesiskt skräp som idag inte klarar europas lagkrav.

(nu tror jag peronligen att samtliga kinesiska företag som är intresserade i olika bilmärken o annat, bara är ute efter att köpasig information om hur man ska bygga, det är billigare att köpa informationen iform av att köpa ett helt märke, än att på egen hand skapa sig den informationen genom tester (det har ju tagit volvo o andra bilmärken över 50 år att komma på hur man ska bygga)

Sen koperar man alla delar som köps av underlevrantörer o lägger ut på andra eller engna kinesiskt ägda företag.
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag lär tyvärr hålla med Carman här. Jag brukar alltid försöka hjälpa studenter så gott jag kan, jag vet själv hur det var att vara student och hur beroende men är av empiri. Men jag kan inte svara längre än tills frågorna om Geelys inblandning börjar. Jag klickade mig fram några frågor och jag kan inte på särskilt många alls ge ett svar som tillräckligt bra vinklar min åsikt så som frågorna är ställda och med de svaren. Så jag stängde ner.

Tyvärr.
av Undersökning
Guligan skrev:
CarMan skrev:jag tycker det fattas en del info, för att jag ska jag (o andra) ska kunna svara korekt på rågorna !

Som det är idag så ägs volvo av ford, men volvo styr ju sin egen utveckling m.m.
Om nu volvo i fortsättningan kommer att styra sin egen utveckling, så är det nästan ointressant vem som äger aktsiena. men om volvo kommer att styras av ett annat företag = dom får inte bygga sina agna bilar, då är det ju en annan sak, därför är det svårt at svara korekt på frågorna.
Nu får gärna Undersökningsgänget rätta mig om jag är fel ute men:

Jag tror inte undersökningen är till för att man skall svara så "korrekt" som möjligt, utan mer spegla folks uppfattning i stort om Volvo PV och huruvida en ägarförändring påverkar allmänhetens uppfattning om varumärket.
Guligan: Du har rätt! Denna undersökning är inte till för att ge några korrekta svar, utan handlar om hur ni uppfattar ett eventuellt uppköp utifrån den information media idag ger om den kinesiska bilindustrin.
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]