Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av iRONFiSTER
Okej, skulle fixa polarens 940 inför besiktningen. Bara lite småfix, typ lampor och avgassystemet.

Hur som helst, pallar upp, fixar, hissar ner. Startar inte.
Allt går, fast inte igång om ni förstår. Gnista finns, och soppa kommer. Någon som har några tips på hur jag kan gå vidare? Kanske hur man använder det söta lilla diagnosuttaget? Hittar inte speciellt mycket info om det på google...

Tacksam för alla svar =)
Vovlo_Henrik skrev:Har du blöta stift eller startar den på startgas?? Kolla detta först, spridarna går att mäta :wink:
Jag har ny info som jag inte direkt vet om den gjorde mig gladare... Den startar utomhus när det är kallt, men inte i garage. Haha... Eller nåt :lol:

Det är något som inte står rätt till iaf. Hur fungerar en såndär motor vid kallstart? Choke etc?
av metalHJ
Ja alltså, det sköts ju automatiskt! Men, kan det vara kallstartsventilen som på något vis hakat upp sig och flödar in soppa som om det skulle vara kallt? Har motorn tänt till det minsta när du prövat att starta inne i garaget?

Har det med temperaturskillnad att göra, tror jag att vi kan utesluta tändningsfel :roll:
Ursäkta extremt sent svar, men haft mycket att göra. Diagnostik-grejen har börjat ge utslag 2-2-4, Motortempsignal. Har bytt vad jag trodde var tempgivaren, men den var tydligen bara till instrumenteringen enligt en annan tråd här i forumet, så nu ska jag gå lös på nästa givare. Återkommer med uppdatering!
av iRONFiSTER
Nix, vi hittade inte andra givaren. Enligt uppgift ska den sitta under tredje insuget framifrån sett. Där var det tomt. Dock hittade vi en annan pryl som påminner om en givare. I mekonomens reservdelsdatabas finns två givare (blå och svart). Vi har bara bytt en svart, så troligen den andra. Tänkte prova att bygla kabeln med ett motstånd (med rätt resistans för 16 grader, dvs garaget där den står nu) men hittar ingen info om det :(
Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]

Byta den stora är görbart om man inte ha[…]

Ladd problem Volvo 760

Normalt laddningsspänning på tomgå[…]