Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hejsan.

Har fått ett jobbigt problem med min Volvo nu, det är så att "Fel på motorns elektroniksystem" lampan har tändts, bilen drar lite över 2L milen. Har läst lite och förstått att det kanske är lambdasond eller LMM som kan vara trasig, är inte så insatt när det gäller motorer och skruva, har inte tummen mitt i handen men skulle behöva lite hjälp på traven om vad det kan vara för fel.

Bilen går också ryckigt när jag ska gasa upp på 1an och 2an, kan vara på de andra växlarna men är inte så säker, när bilen står på tomgång så ligger den runt 500 rpm och ibland dör bilen, problemet kvarstår även fast bilen är varm. Som jag skrev i topic så är det en Volvo 945 2.3 från 93, det är B230FD motorn.

Mvh Andreas
Har inte kollat felkoderna men ska göra det, dock bytte vid tändstift idag och de var verkligen svarta, för mycket soppa, man såg också att vissa inte tände som de skulle för att tändkablarna inte satt som de skulle, de satt löst och satt inte fast. Ska väl säga att de sitter en ny lambdasond samt LMM från förra ägaren.
Bilen gick bättre nu med nya stift, kändes rappare och röck bara en gång precis i början, ska till mekonomen imorgon och inhandla nya tändkablar, antar att jag ska ha de korta då tändspolen sitter bakom motorn. (Mot torpedväggen eller vad den heter). Förhoppningsvis har det varit tändkablarna som inte är bra alls som varit det stora problemet.

Vidan funkar väl bara till max 15..

Reparation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]