Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av C.W.
använder ett solskydd på vintern när jag inte står i carporten.
solskyddet är av typen som går över hela framrutan och fästs med små hakar.
Funkar bra.
:)
Användarvisningsbild
av camaro69
snoddasD5 skrev:Köp er en Diesel-bil och slå inte av den.
Är det så man gör i Lappland? :roll:
av Larzan
Har haft bilar med Calix och andra med Defa och de har fungerat mycket bra i kombination Blockvärmare och kupevärmare. Så det är väl investerade pengar om man vill slippa skrapa(repa) spegelglas och vindruta.

Nu har jag min första bil med fungerande bränslevärmare, och njuter verkligen av att slippa leta eluttag.
# Varm bil när man kommer ut från jobbet, inget eluttag där.
# Varm bil när man kommer ut från matbutiken, när man storhandlat. Mattorna i stort sett torra och man undviker imbildning på vindrutans insida.

Dock så pendlar utetemperaturen för tillfället från någon minusgrad till 4-8 plusgrader.

Elvärmare när det var riktigt kallt fungerade riktigt bra ned till -25 grader, men hur bränslevärmaren beter sig eller hur längre batteriet orkar vet jag inte ännu, kanske någon annan har bättre koll på det. Ska dock bli intressant att testa det när det är dags för en vecka i fjällen. Då plockar jag med mig CTEK-laddaren som får sköta batteriet ifall det behövs p.g.a. kylan, OM det är någon störe kyla vill säga. Då blir jag dock beroende av eluttag men har å andra sidan lättstartad bil om kylan skulle sjunka lågt, riktigt Glocalnet lågt.

Så skaffa någon form av värmare till bilen. Är jäkligt skönt med detta.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]