- sön 06 dec 2009, 11:04
#350257
Har haft bilar med Calix och andra med Defa och de har fungerat mycket bra i kombination Blockvärmare och kupevärmare. Så det är väl investerade pengar om man vill slippa skrapa(repa) spegelglas och vindruta.
Nu har jag min första bil med fungerande bränslevärmare, och njuter verkligen av att slippa leta eluttag.
# Varm bil när man kommer ut från jobbet, inget eluttag där.
# Varm bil när man kommer ut från matbutiken, när man storhandlat. Mattorna i stort sett torra och man undviker imbildning på vindrutans insida.
Dock så pendlar utetemperaturen för tillfället från någon minusgrad till 4-8 plusgrader.
Elvärmare när det var riktigt kallt fungerade riktigt bra ned till -25 grader, men hur bränslevärmaren beter sig eller hur längre batteriet orkar vet jag inte ännu, kanske någon annan har bättre koll på det. Ska dock bli intressant att testa det när det är dags för en vecka i fjällen. Då plockar jag med mig CTEK-laddaren som får sköta batteriet ifall det behövs p.g.a. kylan, OM det är någon störe kyla vill säga. Då blir jag dock beroende av eluttag men har å andra sidan lättstartad bil om kylan skulle sjunka lågt, riktigt Glocalnet lågt.
Så skaffa någon form av värmare till bilen. Är jäkligt skönt med detta.
Faan vad jag är nöjd med min Santa Fe DM
Våra Husvagnsäventyr, hittar du här - http://larzan.se/