- tor 03 dec 2009, 19:28
#349394
UPPDATERAR LITE MER!
Läst ut felkoder idag och det är samma som förut...som sagt så hjälpte inte 27-28 timmars strömlöshet...
Fler tips? ??:-/
NYUPPDATERAT O HOPPAS PÅ HJÄLP....
Nollade allt o lät bilen stå strömlös i 28 (!!!) timmar och åkte inte mer än 3 km förrän motorlampan tändes igen! Jag blir milt sagt helt galen på det här...någon som har annat förslag nu på vad det kan vara? Nej jag har inte läst felkoder ännu, detta hände igår men ska läsa ut idag så jag kan skriva in vad det gav.
28 timmar borde väl räcka att ha den strömlös eller?? ?:-/
GAMLA TRÅDEN!
Har haft frågan uppe förr men nu börjar jag tappa tålamodet, vad fasen ska man göra när man inte hittar fler fel?
Haft problem med motorlampan som börjat lysa mest i otid. Bytt lambda X antal gånger tills jag fick höra att det inte var den det var fel på utan troligtvis ett luftläckage. Letade reda på luftläckan som inte var svårfunnen när man väl börjat LYSSNA! Vaccumträdet var kaijko så det byttes, frid och fröjd. Tomgången blev lite skum men den har börjat bli bättre. Iaf, till mitt problem: För 2-3 veckor sedan (3 dagar efter vaccumträdsbytet) började den förbannade "#¤%& lampan lysa igen och jag tror jag blir galen.
Koden är: 5-1-2 Lambdareglering vid undre gräns (för fet)
Vad menas nu då? Jag blir galen på dessa lambdasonder snart skrotar jag bilen...är det fel på sonden nu helt plötsligt? Jag bara kör o det kommer väl straffa sig men jag orkar snart inte med mer bilproblem.
Snälla hjälp...är det värt att lämna in bilen så de får felsöka den på tex Volvo?? Man är ju inte direkt gjord av pengar när man pluggar....suck.
Tacksam för alla spekulationer...allt...
Läst ut felkoder idag och det är samma som förut...som sagt så hjälpte inte 27-28 timmars strömlöshet...
Fler tips? ??:-/
NYUPPDATERAT O HOPPAS PÅ HJÄLP....
Nollade allt o lät bilen stå strömlös i 28 (!!!) timmar och åkte inte mer än 3 km förrän motorlampan tändes igen! Jag blir milt sagt helt galen på det här...någon som har annat förslag nu på vad det kan vara? Nej jag har inte läst felkoder ännu, detta hände igår men ska läsa ut idag så jag kan skriva in vad det gav.
28 timmar borde väl räcka att ha den strömlös eller?? ?:-/
GAMLA TRÅDEN!
Har haft frågan uppe förr men nu börjar jag tappa tålamodet, vad fasen ska man göra när man inte hittar fler fel?
Haft problem med motorlampan som börjat lysa mest i otid. Bytt lambda X antal gånger tills jag fick höra att det inte var den det var fel på utan troligtvis ett luftläckage. Letade reda på luftläckan som inte var svårfunnen när man väl börjat LYSSNA! Vaccumträdet var kaijko så det byttes, frid och fröjd. Tomgången blev lite skum men den har börjat bli bättre. Iaf, till mitt problem: För 2-3 veckor sedan (3 dagar efter vaccumträdsbytet) började den förbannade "#¤%& lampan lysa igen och jag tror jag blir galen.
Koden är: 5-1-2 Lambdareglering vid undre gräns (för fet)
Vad menas nu då? Jag blir galen på dessa lambdasonder snart skrotar jag bilen...är det fel på sonden nu helt plötsligt? Jag bara kör o det kommer väl straffa sig men jag orkar snart inte med mer bilproblem.
Snälla hjälp...är det värt att lämna in bilen så de får felsöka den på tex Volvo?? Man är ju inte direkt gjord av pengar när man pluggar....suck.
Tacksam för alla spekulationer...allt...
Senast redigerad av 3 Cornelia, redigerad totalt 0 gång.