Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

UPPDATERAR LITE MER!

Läst ut felkoder idag och det är samma som förut...som sagt så hjälpte inte 27-28 timmars strömlöshet...
Fler tips? ??:-/

NYUPPDATERAT O HOPPAS PÅ HJÄLP....

Nollade allt o lät bilen stå strömlös i 28 (!!!) timmar och åkte inte mer än 3 km förrän motorlampan tändes igen! Jag blir milt sagt helt galen på det här...någon som har annat förslag nu på vad det kan vara? Nej jag har inte läst felkoder ännu, detta hände igår men ska läsa ut idag så jag kan skriva in vad det gav.

28 timmar borde väl räcka att ha den strömlös eller?? ?:-/

GAMLA TRÅDEN!
Har haft frågan uppe förr men nu börjar jag tappa tålamodet, vad fasen ska man göra när man inte hittar fler fel?
Haft problem med motorlampan som börjat lysa mest i otid. Bytt lambda X antal gånger tills jag fick höra att det inte var den det var fel på utan troligtvis ett luftläckage. Letade reda på luftläckan som inte var svårfunnen när man väl börjat LYSSNA! Vaccumträdet var kaijko så det byttes, frid och fröjd. Tomgången blev lite skum men den har börjat bli bättre. Iaf, till mitt problem: För 2-3 veckor sedan (3 dagar efter vaccumträdsbytet) började den förbannade "#¤%& lampan lysa igen och jag tror jag blir galen.

Koden är: 5-1-2 Lambdareglering vid undre gräns (för fet)

Vad menas nu då? Jag blir galen på dessa lambdasonder snart skrotar jag bilen...är det fel på sonden nu helt plötsligt? Jag bara kör o det kommer väl straffa sig men jag orkar snart inte med mer bilproblem.

Snälla hjälp...är det värt att lämna in bilen så de får felsöka den på tex Volvo?? Man är ju inte direkt gjord av pengar när man pluggar....suck.

Tacksam för alla spekulationer...allt...
Senast redigerad av 3 Cornelia, redigerad totalt 0 gång.
av *pettson*
Eftersom andra haft problem med just sitt vacumträd här på forumet kan det vara bra att kontrollera ditt med. Fungerar din tomgång som tänkt?
Nästa fråga är vad du monterade för sond. OCH viktigast av allt.. Nollställde du ditt system genom att dels radera felkod/er och dels genom att göra det strömlöst för att tvinga systemet att läsa in sej igen?
*pettson* skrev:Eftersom andra haft problem med just sitt vacumträd här på forumet kan det vara bra att kontrollera ditt med. Fungerar din tomgång som tänkt?
Nästa fråga är vad du monterade för sond. OCH viktigast av allt.. Nollställde du ditt system genom att dels radera felkod/er och dels genom att göra det strömlöst för att tvinga systemet att läsa in sej igen?
Nollade allt innan bytet, körde, kollade koder och då var det inget. Efter några dagar börja lampan lysa igen o då gav den den koden jag skrev i första inlägget. Innan var det en annan kod, alltså innan vaccumträdsbytet. Ja nu tycker jag ju tomgången blivit bättre men är inte helt stabil, trädet köpte ja nytt på Volvo...bytte även o-ringen. Såg till att alla vaccumslangar var på rätt plats, har verkligen dubbelkollat allt men något står ju inte rätt till. Tomgången är aningen svajig, mest när den är kall.

Bäst är alltså att radera allt igen o låta bilen va strömlös en hel natt kanske?

och sonden ja mena va lambdan och den är inte bytt nu när jag bytte trädet...fick ju påpekat för mig att det INTE var den det var fel på som jag då trott vid 4 tillfällen o bytt skiten 4 ggr...är det kanske den trots allt nu? blir ju helt snurrig hehe
Senast redigerad av 1 Cornelia, redigerad totalt 0 gånger.
patrix skrev:Hej

Har inga ideer ang problemet, men en bra ide för att få svar är att ändra rubriken från "Vad ska jag göra med bilen" till något som beskriver ditt problem
Jo...var bara helt tom när jag skrev men visst kan jag ändra. Done ;)
När ja bytte topic tog förslagen slut :-P
Idag kommer bilen stått strömlös i 24 timmar! Tror ni det räcker för att systemet ska tvingats nolla sig nu då? Självklart läste ja ut o radera rubbet igår, en iaf som fanns :-P

Jo men hur får man bort denna klädsel[…]

Recharge frågor

Har kollat led Volvo nu och enligt dom ger motor 2[…]

Att MG är kinesiskt har märkligt nog g&a[…]

Med B96 och en XC90 Recharge får jag inte dr[…]