Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av VolvoKim
verkar ha samma problem som jag hade på min 740 gl. hm e de så att du har soppa pumpen i tanken? jag misstänker att du inte har tillräckligt med soppatryck i systemet.
min fick också upp soppa och starta gick några sek varierade från 2sek-2minuter dock.
av nicklast
oki, men bilen ska väll funka med enbart huvud pump? endel säger det.

endel säger att det går men man måste ha minst halv tank?

nått klickande ljud från tanken hör ja inte då ja vrider på nyckeln iaf.. men ska de tlåta så tydligt om tankpumpen funkar?
av VolvoKim
nicklast skrev:oki, men bilen ska väll funka med enbart huvud pump? endel säger det.

nått klickande ljud från tanken hör ja inte då ja vrider på nyckeln iaf.. men ska de tlåta så tydligt om tankpumpen funkar?
Enklast av allt e att sätta en mejsel mot tanken o be någon vrida på nyckeln dutta på starten då ska du känna om soppa pumpen går om inte så e de felet.. Hade du bytt pump? isåfall sätt en slang på returen vid motorn o andra änden på den ner i en flaska, sen provar du starta, kommer det ingen bensin ner i flaskan skriv tillbaka då.
av nicklast
VolvoKim skrev:
nicklast skrev:oki, men bilen ska väll funka med enbart huvud pump? endel säger det.

Enklast av allt e att sätta en mejsel mot tanken o be någon vrida på nyckeln dutta på starten då ska du känna om soppa pumpen går om inte så e de felet.. Hade du bytt pump? isåfall sätt en slang på returen vid motorn o andra änden på den ner i en flaska, sen provar du starta, kommer det ingen bensin ner i flaskan skriv tillbaka då.
tjena.

jo det kommer soppa genom retur, fuelrail å btr... så bilen får ju soppa.. men om tankpumpen är pajj blire tillräckligt med soppa tryckr för att bilen ska gå ? eller kan det va att det blir för dåligt tryck pga att tankpumpen är pajj?

ska prova emd mejsel mot tanken å slö örat mot å se om det kommer nå klick eller inte..

en börja bli lite smått less på gammla sunk bilen som en inte skulle meka med utan bara gå å gå!

blir att hiva nån bira till :-)-)
av VolvoKim
nicklast skrev:Hej, är ny på forumet men hoppas det finns många volvo kunnigt folk här!?..

Som topic så vill inte min 740 turbo-86 med motronic starta..

Felet uppstod då det guppa till lite i vägen och bilen tvärstannade (typ som soppa torsk)..

trodde det var soppa pumpen eftersom den vart dålig sedan tidigare..

böt alltså huvud elbränslepump samt bränslepumps relät..

soppa kommer upp till spridarna så bilen får soppa..

Bilen startar men dör efter ca 2 sekunder.

kollade gnista och Böt då tändstift och tändkablar

fortfarande ingen skillnad..

Kollade fördelarlocket samt rotor, inga sprickor eller liknande ser ok ut.

Spridar relät slår till som det ska.

Luftmängdmätaren (klaffmätare) är hel..

Detta är vad jag kollar igenom utan resultat..

så är det någon som har nått hett tips att komma med så är det välkommet! :-)-)

MVH Nicklas
Läst igenom detta igen o funderat lite surra lite med farsan som e bilmeck och han säger att dom äldre volvo bilarna har ett porslins motstånd som kan pajja det ser ut som en fyrkant o har den pajjat så går inte bilen. för de e så att när du vrider på nyckeln o bilen startar så går strömmen förbi motståndet o du får gnista o soppa. men så fort du släpper så ska de gå igenom motståndet o då dör bilen vilket antagligen resulterar i dina 2sekunders körningar på bilen.
Börja med att prova det för han tror det e där problemet ligger.
:-)-)
///Kim
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12
Volvo car UX

HK i min bil

Bilen tappar inte kompression av att bärgas, […]