Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag har tydligen fått glapp i min 965, eller möjligen problem med ett relä. Startar upp bilen, och instrumentpanelen är i princip svart/heldöd. Även halvljus och blinkers är döda. (Bilen går att köra annars.) Om jag nu rör på tändningsnyckeln en aning (t.ex. vrider den någon millimeter bakåt mot startläget) börjar allt fungera igen. Hör ett tydligt klick i säkringsboxen till vänster om ratten.

Är det glapp i tändningsnyckelmodulen (vad kallas den egentligen ??:-/), kan jag spraya någonstans för att avhjälpa - och annars, byter man den själv utan att vara mekaniker?
Lätt att byta .ta bort armen till rattjusteringen liten insexfattning i ett hål rakt in från spaken,sedan kåpan under ratten, då ser du ett stort kontaktstycke i bakkant av tändningslåset, ta bort den sen sitter själva startkontakten med 2 skruvar (Spår). Montering i omvänd ordning
Nu har jag tagit loss kåpan med torxnyckel men justeringsspaken för ratten får jag inte loss. Tittar in i hålet där det ska finnas en insex(Allen?)-skruv men det ser fel ut, bara metall. Kanske jag får rucka lite på kåpan och leta efter skruvhuvudet. Dricker kaffe nu. Tips? :P
Bromsar på S60

Då höll dina bromsbelägg läng[…]

Jag har ingen erfarenhet av att använda bilas[…]

Byta den stora är görbart om man inte ha[…]

Ladd problem Volvo 760

Normalt laddningsspänning på tomgå[…]