Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bersvend
Det är en s60 2,5t awd -03, en morgon startade jag motorn, den gick ca 5 sek, sedan stannade den och startade inte mer. Bogserade till volvoverkstad, kontroll av felkoder, inga fanns. Efter en stund så startade den och fungerade en dag ca 25 mil, sedan stopp, full fart på startmotor men inte en tändning. Bilen fick stå orörd en vecka, då startade motorn, jag körde ca 150 mil sedan stannade den igen, felkodskontroll, inga felkoder, sedan har den stått parkerad, jag provstartar någon gång varje vecka, inget händer, jag har skiftat till nytt batteri också, varför vet jag ej men tror väl kanske på under. Tips från någon... kan det vara bränslepumpen? ( vart sitter den på de här bilmodellen?)
Användarvisningsbild
av wissel
Först en fråga, Vad har du för Felkodsläsare ?
Sedan flera frågor : :D
Om startmotorn snurrar "friskt" så borde det ju finnas kräm till start.....kan det kanske bero på startspärren som inte funkar som den skall göra. Provat flera nycklar ??
Antennringen vid startlåset som inte är på humör ?
Funkar larmet som det skall göra ?
Om du mal på så borde det om inte annat lukta soppa tycker jag !
Har du kollat gnista från något stift ?
Testa en annan Felkodsläsare för jag tycker nog att det borde finnas !!!!!!
:( Freddie
av Bersvend
Jag har provat alla tre nycklarna. Felkodsläsaren vet jag ej vilken sort, det är verkstaden som har den, servar bl.a volvo bilar. Jag har inte kollat gnista på stift! Det borde jag gjort.
Antennringen, byter men den enkelt? Larmet fungerar.
av Daddan
Låter som du själv är inne på som soppapumpen men jag vet inte om den sätter felkod. Sitter iaf. under baksätet i tanken. Man kommer åt den uppifrån.
Användarvisningsbild
av wissel
Jag skulle nog göra en felkodsavläsning igen faktiskt, din verkstad kanske bara har en OBD II läsare därav "inga felkoder" !
Det är dyrt att byta grejer tills du kommer rätt.
Antennringen är inte svår att byta men jag skulle inte börja där....kompis i närheten med en riktig felkodsavläsare är en rätt start innan åtgärder som lätt blir ruggigt dyra.....
Freddie
av Bersvend
Verkstadens felkodsläsare är en OPUS, tror jag den heter. I dag när jag sitter och provstartar så kommer det upp på färddatorn: fel-startspärr se manual, det som står i medföljande "servicebok" säger mig inte mycket om vad det är som orsakar det felet.
Användarvisningsbild
av greeeken
Låter ju som antennringen
Jag skulle använda mig av en Riktig felkodsläsare.
Felkoder finns GARANTERAT på din bil.
Testa med ppc felkodsläsare.
av hansjkpg
greeeken skrev:Låter ju som antennringen
Jag skulle använda mig av en Riktig felkodsläsare.
Felkoder finns GARANTERAT på din bil.
Testa med ppc felkodsläsare.
låter nästan som mina problem som jag inte har löst än . MEN vad fasen är antennringen ???
av Bersvend
Vad som inte kanske framgår är att första gången stannade motorn efter ca 5 sek, i de andra fallen, och nu senast så stannade motorn, bara dog,under körning, och sedan ingen start.
av Daddan
Antennringen sitter vid tändningslåset och känner av att det är rätt nyckel som används. Annars träder startspärren in. Finns trådar om detta.

På bild 2 i denna annons finns ett exempel […]

Bakre länkarmsbussning

Bytte de främre bussningarna i bakvagnen till[…]

Ja det är bara att slå till, 900:- &aum[…]

Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt till […]