Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av nicklast
Jocke S. skrev:Har du testat med startgas då motorn vägrar starta?
nej, det har jag ju inte gjort eftersom man bara behöver vänta nån minut så startar den igen..
Användarvisningsbild
av Jocke S.
nicklast skrev:
Jocke S. skrev:Har du testat med startgas då motorn vägrar starta?
nej, det har jag ju inte gjort eftersom man bara behöver vänta nån minut så startar den igen..
Fördelen är att man då lättare får en hint om ifall problemet ligger på bränsle- eller tändsidan.
av nicklast
Ok, ja det får ja forska i imorgon.. men det känns som att han inte får soppa efter nån sekund.. men kanske har med kallstarts tjosan som fettar på så den dör?

ett annat alternativ är kanske om generatorn är trasig och kortsluter motorn då det börjar laddas?
av nicklast
Redlös skrev:Har du nåt gammalt larm i bilen?

ja faktiskt så tror ja at jag har det.. såg nån gammal dosa under rattstången typ..

kan det hoppat ur nån kabel?

minns ja rätt såg det ut att va nå gammalt typ orginal larm om det fanns?
av Redlös
Ok! Då kan det tänkas att det finns startspärr i den dosan. Ta bort kåpan under ratten och kolla om nån har skarvat in sig på kablarna till tändningslåset. Om så är fallet, återställ då kablaget och ta bort det som är inskarvat. Då vet du iaf att det inte finns nån startspärr som kan strula.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]

Ladd problem Volvo 760

Kolla över generatorns och batteriets jordpun[…]

Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]