Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sultanen
TJena!

Jo jag har haft min bil avställd i ca: 3mån (utomhus), och innan fungera i stort sätt allt prima.
Men nu när jag skulle starta den igen gick den igång på kanske 3 försöket, jag åkte in på min gård (5mins körning) stängde av bilen och bytte däck och tog en fika på en timma,,

När jag sen ska starta bilen igen så vill den inte!
Allting går igång, startmotorn försökeer men ingenting händer!
Testat med startkablar: Nada
Testat laddat upp batteriet som va i princip slut: Men nada!

Nån som har en smart ide om va detta kan ha för förklaringar?
av Sultanen
Är inte allt för duktig på bilar, vad behövs d för o göra en felsökning?

Hitta ingen tråd med kända problem av en bil som inte startar och som stått Avställd??
Så du får gärna länka det till mig =)
av *pettson*
Sultanen skrev:Är inte allt för duktig på bilar, vad behövs d för o göra en felsökning?

Hitta ingen tråd med kända problem av en bil som inte startar och som stått Avställd??
Tror du att själva problemet med fordonet är att det är avställt så borde det ju rent konkret lösa sej genom att ställa på fordonet?
Själv tror jag inte att det löser problemet.
Du har däremot beskrivit att du gjort en start och kort därefter stängt av bilen. Det kan du prova söka på.
av Exs
*pettson* skrev:
Sultanen skrev:Är inte allt för duktig på bilar, vad behövs d för o göra en felsökning?

Tror du att själva problemet med fordonet är att det är avställt så borde det ju rent konkret lösa sej genom att ställa på fordonet?
Själv tror jag inte att det löser problemet.
Du har däremot beskrivit att du gjort en start och kort därefter stängt av bilen. Det kan du prova söka på.
Med utgångspunkt från att det är kompressionen du menar; hur stor risk är det att det händer? För man behöver ju ändå flytta på bilen lite snabbt ibland.. Och vad kan man göra för att undvika det isf? Är det bara varmkörning som gäller?
av *pettson*
Tja du har väl en 50% ig chans att det händer.. och nej du har två val. Antingen köra den några minuter till så lambdan börjar att reglera ned sej. Eller byta bil till en nyare (senare än 00...) så är problemet borta.
av D33R
Det har faktiskt hänt mig 2 ggr att ventilerna har "fastnat" :( första gången kostade det pengar med bärgning och volvo verkstad men andra gången var det inte lika dyrt hihi :)
av Exs
@ *pettson*
Första alternativet som gäller då :wink: Tack för infon! :D

@ D33R
Låter konstigt, dålig fjong i fjädrarna eller?

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]