Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av camaro69
Toyota Yaris. :!: :shock: :lol: :lol: :lol:

Sonen kan väl köpa egen bil. ?:-/
av Cicaro
Hej kudden!

740n är ganska billig i förhållande till allt nytt(de flesta gamla bilar som inte har alltför mycket fel är det) tack vare billiga reservdelar och låg/ingen värdeminskning. Däremot så har jag märkt en sak och det är att den är betydligt dyrare än Volvo 460 som har samma billiga reservdelar(finns på nästan alla skrotar också) och som är billigare i skatt+försäkring och drar betydligt mindre(min 460 med 2.0 drog nästan alltid 0,68 l/mil och då var det kallstart 8 km körning. Stå hela dagen kallstart 8 km hem som gällde dag ut och dag in).

Så vill du ner i pris är det väl min rekkomendation, de ligger ju ganska bra till i pris så värdet sjunker inte så fruktansvärt. Det är väl ett litet risktagande dock. 460 har en tendens att krångla mer vad gäller det elektriska och motorn på den bilen klarar ju ex. inte ett kamremsbrott(vilket var det min 460 dog på).

Lycka till i valet och kvalet, men om du ska ha det billigare så är det nog inte värt att titta efter någon nyare bil(440/460 undantaget, de senare modellerna går att få ganska billigt som lågmilare och de är förbannat sköna att köra).
av kudden
Ja,jag får fundera på detta över jul och nyår.Dan skall ju skattas i dec.
Tack för alla svar :wink:

Vidan funkar väl bara till max 15..

Reparation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]