Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Jag har aldrig märkt att min fläkt startar i motorrummet, jag har kollat säkringen och den verkar vara fin, anledningen till att jag gör denna tråden är att det försvinner rätt mkt glykol hela tiden, hade en tanke om att fläkten inte går igång för att hjälpa till att kyla så försvinner mer glykol. Rätta mig gärna om jag är helt ute och cycklar!

Nåväl, kan man testa reläerna som sitter ovanför fläkten på något smidigt sätt?

Bilen är en v70 98:a 2.5T
Om inte bilen blir tillräckligt varm, exempelvis om du mest kör landsväg, kan det nog hända att fläkten inte behöver gå igång. Kolla tempmätaren, blir inte motorn för varm så är det nog okej.
KKR skrev:Om inte bilen blir tillräckligt varm, exempelvis om du mest kör landsväg, kan det nog hända att fläkten inte behöver gå igång. Kolla tempmätaren, blir inte motorn för varm så är det nog okej.

Det är klart, mkt landsväg blir det, men även motorväg tycker att den bör gå igång ibland iaf, har hört att den varit igång i ca 10 sek sedan stängdes den av, det var dock ett tag sen
Fläkten går väldigt sällan. Även fast jag bytt till en mindre fläkt på min så är det knappt den startar. På somrarna hör man den ibland när man står i kö. Men ligger på lands/motorväg så ska inte fläkten behövas alls. Då räcker fartvinden.

Det är bra att det kommer alternativ. Nå[…]

Hur fick du fram den kostnaden?

Hej, Jag har en V70 -07 2.4 bensin och har samma O[…]

V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]