NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jumu01
Provade att på att beställa vindrutetorkare från skruvat.se.

Att sätta dit dom var inga problem förutom att jag fick vänta några dar extra på fästanordningen som saknades på hö sida men den kom snabbt på posten.

Kvaliten då :x , ja den är urusel främst då vä sida om torkaren kommer igång och vindrutan är torr så lossnar den från sitt fäste, fungerar hysat då rutan är våt tar bort vätskan på vindrutan, men denna veka fästanordning göra att detta var mitt sista exemplar jag beställde därifrån, tydligen är det så att kvalite kostar pengar så till veckan blir det att fara till Volvo och köpa orginaltorkare för 400 kr men dessa sitter fast om man av misstag sätter på torkaren eller att man inte stängde av den sist man använde dom!

Summa sumarum riktiga lågbudget torkare där kvaliten är undermåttlig men har man pröjsat 150 kr så kanske man inte skall ha större förväntningar!
av frippe87
Fästligt har ox beställt därifrån och mina funkar verkligen skitbra, Du är säker på att du satt dom rätt eller fått rätt fästen? Jag är verkligen jätte nöjd med mina, tycker att dom funkar minst lika bra som orginal.
av jumu01
frippe87 skrev: Du är säker på att du satt dom rätt eller fått rätt fästen?
Det är ju trevligt att se att det finns dom som är nöjda med produkten.

Man behöver inte vara något större snille för att sätta ihop dessa torkare med den fästanordning som gäller för bilen.
Om man jämför fästanordningen så är orginalets fäste mycket mer rejälare anordning torkare sitter mer fast den lutar inte åt motsatt håll då den rör sig utan är mer lodrätt mot ytan under rörelse jämfört med produkten från "skruvat".

Den orkar inte sitta kvar i sitt fäste (vä torkare) då rutan är torr den släpper torkaren ur innersta fästet därav mitt betyg urusla torkare, men som sagt det finns folk som är väldigt nöjd med Rusta också! :roll:
Användarvisningsbild
av opA
Varför inte maila dom och reklamera dom för dålig kvalité och be dom skicka ett par nya ? Fungerar dom inte heller så reklamera dom helt ? =)

Eftersom andra säger att dom är bra är de väl något med paret du fått.
Användarvisningsbild
av Eriksson85
Vilken årsmodell har du på bilen ? Har ett kit med flatblades som jag har köpt på lokalbilhandel som ska passa Volvo V40/V50 fram till 02.06. Hör av dig om du är intresserad.
av frippe87
Vet inte om det är någon skillnad på din 08, min är en 05:a och jag har aldrig något problem med min fästanordning vare sig det är torr eller blöt ruta, kan köra på högsta hastighet på torr ruta utan problem, så jag skulle som tidigare talare reklamera dom du fått och ge ett par nya en ny chans!
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]