- sön 29 nov 2009, 07:42
Beställt en 2,4d summum My10 för fem veckor sedan. Den lilla detaljen är att den heter ju 2,4d business summum. Hade jag beställt denna bil för rätt många veckor sedan hade det varit möjligt att välja fritt i tillvalen, tex taklucka SUBWOFER, detta är t ex två tillval som jag velet ha :D dessutom kunde man då välja vilken färg man ville ha. När man väl tog fingret ur baken och "nu skall vi köpa ny bil" då kan man ju uppgradera sin business momentum till en summum, tur är väl det, men sen kommer man då till punkten att välja stereo. Jag vill ju ha high performance OCH SUBWOFER, det gick ju inte, kunde bara välja till high performance, suben kunde jag inte få (har suben idag i min gamla V70) då tyckte säljaren att jag kunde köpa suben som tillval när jag väl fått den nya bilen hos reservdelsnissarna på Volvo, och det gick jag på. Går till reservdelsdisken hos min Volvo handlare efter att jag beställt bilen och får då reda på att beställer du inte bilen med Sub från början kan jag inte köpa den som tillbehör, däremot kan jag köpa den som reservdel, men då har jag ju inte kablar och dyligt framdraget, så med andra ord. Det blir inte någotn Sub, min fråga är nu. Tror Volvo att jag skall köpa en traditionell Summum utan business till ord. pris bara för en Sub och en taklucka. Så dum är ju inte ens jag. Prispåslaget blir ju typ 35000kr + priset på suben(3000kr) + takluckan(10000kr) Bilen var ju inte tillverkad, hur svårt kan det vara att få en bil med en Sub och en taklucka. Säljaren sa att det inte går. Allting går menar jag på. Vet någon varför det är så här? Är Volvo bara dumma här och tror att de skall tjäna pengar. Jag hade förstått om t ex bilarna stod på gården hemma så man fick sin bil på fem minuter, men bilen va ju inte ens på linan efter en vecka för då ringde säljaren och undrade om jag skulle köpa en premium sound stereo istället, men kunde ju inte få suben till den heller så varför slänga ut 16000kr i havet. Jag blir nog nöjd till slut, men man blir lite störd att man köper en ny bil som man inte är riktigt riktigt nöjd med. Kärringen är ju nöjd :D det är ju bra
Sharan GT 184hk 4motion DSG7 2017
V50 D2 Classic Momentum 2012
Trotjänaren Renault Megane 90hk diesel 2011 såld
V70 D5 AWD R-design 2012 Polestar såld
V70 2,4d Summum 2010 såld
V70 Sport edition 2006 såld
BMW M-sport Touring 2002 såld
S60 T5 2002 såld
V50 D2 Classic Momentum 2012
Trotjänaren Renault Megane 90hk diesel 2011 såld
V70 D5 AWD R-design 2012 Polestar såld
V70 2,4d Summum 2010 såld